B&B Hotels otworzy kolejne hotele w Polsce

Udostępnij artykuł

Jak udało nam się dowiedzieć, hotel we Wrocławiu powstanie na działce przy ul. Piotra Skargi, a w Warszawie – przy trasie wylotowej, w pobliżu Okęcia. – Nie chciałbym publicznie zdradzać adresu stołecznej inwestycji, ponieważ umowy zakupu gruntu są warunkowe i zależne od tego, czy dostaniemy ostateczne pozwolenie na budowę – mówi Krzysztof Potocki, prezes zarządu B&B Hotels Polska. Jak dodaje, w obu przypadkach wydane są już warunki zabudowy. Hotele te pomieszczą ponad 100 pokoi (obiekt wrocławski – 140, a warszawski – 153), ale nie będą dysponowały restauracją. Będą miały standard dwóch gwiazdek.
Toruński B&B, pilotażowa inwestycja w naszym kraju, powstaje w centrum miasta, u zbiegu ulic L. Szumana i Wałów Gen. Sikorskiego, na terenie dawnego szpitala wojskowego. Dwugwiazdkowy hotel pomieści 93 pokoje jedno- i dwuosobowe z salą śniadaniową oraz garaż pod budynkiem. Pokoje wyposażone będą w klimatyzację, łazienkę, telewizję satelitarną, biurko do pracy, telefon i internet. Budowa rozpoczęła się wiosną 2009 r.
Sieć B&B to znana międzynarodowa sieć hoteli ekonomicznych, która posiada swoje obiekty w około 190 miastach w Francji i Niemczech. Jak już informowaliśmy, spółka ma ambitne plany wobec polskiego rynku, chce wybudować 50 hoteli sieci w Polsce w przeciągu 10 lat.
Aktualnie, według danych Ministerstwa Sportu i Turystyki, we Wrocławiu działa 45 hoteli, w tym: cztery pięciogwiazdkowe, osiem czterogwiazdkowych, 23 trzygwiazdkowe, pięć dwugwiazdkowych oraz pięć i jednogwiazdkowych. Natomiast w Warszawie działają 63 hotele, w tym 10 pięciogwiazdkowców, 7 hoteli czterogwiazdkoweych, 22 trzygwiazdkowce, 13 dwugwiazdkowców, oraz 9 jednogwiazdkowców.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 13.04.2010
Aktualizacja: 13.04.2010