Sieć hoteli zadeklarowała całkowite wycofanie tego rodzaju jaj do 2025 roku. Polityka dotycząca „trójek” obowiązywać będzie we wszystkich 4,5 tys. hotelach Best Western w prawie 100 krajach. Obejmie nie tylko jaja całe, ale także półprodukty, w których się znajdują. Firma zobowiązała się ponadto do corocznego raportowania postępów z wprowadzania decyzji w życie.
Kampania postulująca podjęcie przez sieć Best Western powyższej decyzji rozpoczęła się w maju w wyniku współpracy 63 organizacji działających na rzecz ochrony zwierząt zrzeszonych w koalicji Open Wing Alliance (w Polsce koalicję reprezentują m.in. Stowarzyszenie Otwarte Klatki oraz Fundacja Alberta Schweitzera). Wcześniej sieć postanowiła wycofać jaja z chowu klatkowego, ale wyłącznie na terenie Francji.
– Odcięcie się od hodowli klatkowej kur to wyraz troski firmy o dobrostan zwierząt i jakość oferowanych produktów, ale także o swoją odpowiedzialność społeczną i wpływ wywierany na otoczenie – mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Cieszymy się, że sieć Best Western postanowiła uspójnić swoją politykę w tym zakresie na poziomie globalnym, odpowiadając tym samym na oczekiwania reprezentowanych przez nas konsumentów, dla których los zwierząt nie jest obojętny – dodaje.
Sieć Best Western dołączyła do ponad 1,5 tys. firm na całym świecie, które zrezygnowały ze wspierania swoimi produktami chowu klatkowego, w tym takich gigantów jak Hilton, Marriott International, AccorHotels, InterContinental Hotels Group, Carnival Corporation, Norwegian Cruise Lines, General Mills, Unilever, Nestle, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo oraz Compass Group.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – KWIECIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.