Best Western rezygnuje z jaj z chowu klatkowego

Udostępnij artykuł
Sieć hoteli zadeklarowała całkowite wycofanie tego rodzaju jaj do 2025 roku. Polityka dotycząca „trójek” obowiązywać będzie we wszystkich 4,5 tys. hotelach Best Western w prawie 100 krajach. Obejmie nie tylko jaja całe, ale także półprodukty, w których się znajdują. Firma zobowiązała się ponadto do corocznego raportowania postępów z wprowadzania decyzji w życie.

Kampania postulująca podjęcie przez sieć Best Western powyższej decyzji rozpoczęła się w maju w wyniku współpracy 63 organizacji działających na rzecz ochrony zwierząt zrzeszonych w koalicji Open Wing Alliance (w Polsce koalicję reprezentują m.in. Stowarzyszenie Otwarte Klatki oraz Fundacja Alberta Schweitzera). Wcześniej sieć postanowiła wycofać jaja z chowu klatkowego, ale wyłącznie na terenie Francji.

– Odcięcie się od hodowli klatkowej kur to wyraz troski firmy o dobrostan zwierząt i jakość oferowanych produktów, ale także o swoją odpowiedzialność społeczną i wpływ wywierany na otoczenie – mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Cieszymy się, że sieć Best Western postanowiła uspójnić swoją politykę w tym zakresie na poziomie globalnym, odpowiadając tym samym na oczekiwania reprezentowanych przez nas konsumentów, dla których los zwierząt nie jest obojętny – dodaje.

Sieć Best Western dołączyła do ponad 1,5 tys. firm na całym świecie, które zrezygnowały ze wspierania swoimi produktami chowu klatkowego, w tym takich gigantów jak Hilton, Marriott International, AccorHotels, InterContinental Hotels Group, Carnival Corporation, Norwegian Cruise Lines, General Mills, Unilever, Nestle, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo oraz Compass Group.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – KWIECIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 25.06.2019
Aktualizacja: 25.06.2019