Blisko 11 tys. gości wzięło udział w Fine Dining Week

Udostępnij artykuł
W dniach 6-17 lutego odbyła się jubileuszowa piąta edycja festiwalu sztuki restauracyjnej. Organizowane przez Restaurant Week Polska wydarzenie, w niecałe dwa lata stało się największym i najpopularniejszym w Polsce, jeśli chodzi o scenę fine dining. W ramach lutowej edycji dzięki marce Grundig,  Polskę odwiedził ambasador marki – Massimo Bottura, a najwybitniejsze restauracje w kraju odwiedziło rekordowe jedenaście tysięcy gości.

– Kilka lat temu nikt z nas nie myślał, że nasze niewielkie lokalne wydarzenie promujące wyjścia do wybitnych restauracji nabierze ogólnopolskiego charakteru – mówi Marcin Wawrzeń, head of restaurants festiwalu. – Z ogromnym niedowierzaniem przyjęliśmy informację o przekroczeniu magicznej liczby dziesięciu tysięcy gości w jednej edycji Fine Dining Week. Po głębszej analizie wiemy już, że chętnych na festiwalowe wyjście było nawet dwa razy więcej. Zabrakło jednak dla wszystkich stolików.

Niektóre znakomite i ekskluzywne restauracje w kraju przez niemal dwa tygodnie, w zasadzie przyjmowały wyłącznie gości festiwalu, czyli tych którzy wygodnie zakupili  przez internet rezerwację wraz wybranym set menu. Słynny stołeczny Amber Room w Pałacu Sobańskich w ciągu zaledwie dziesięciu dni przyjął niemal 700 gości Fine Dining Week. Festiwal zadebiutował też na Śląsku, gdzie jego współorganizatorem jest SilesiaSmakuje (nr 1 blog kulinarny w regionie). W premierowej edycji Silesia Fine Dining Week wzięło udział prawie 800 gości, a chętnych było dwukrotnie więcej. W całym Fine Dining Week 2019 udział wzięło 70 najwybitniejszych restauracji w Polsce, a kolacje towarzyszące festiwalowi odbyły się w sławnych restauracjach Senses*, AleWino i Rozbrat20.

Najważniejsza z kolacji towarzyszących festiwalowi, miała miejsce w restauracji Warszawska, w odrestaurowanym pięciogwiazdkowym Hotelu Warszawa. Ponad 150 znakomitych postaci towarzyszyło organizatorom festiwalu i przedstawicielom marki Grundig w #RespectFood Gala Dinner z odwiedzającym Polskę po raz pierwszy Massimo Botturą – najważniejszą na świecie postacią współczesnych kulinariów i gastronomii. Massimo Bottura był gościem specjalnym festiwalu Fine Dining Week dzięki marce Grundig, twórcy idei #RespectFood opierającej się o filozofię zero-waste. Bottura jest szefem kuchni, właścicielem Osteria Francescana (najlepszej restauracji świata z trzema gwiazdkami Michelin) i pomysłodawcą projektu non-profit Food for Soul. Mistrz Massimo Bottura nie krył zachwytu ideą festiwalu.

Menu kolacji, stworzone w duchu idei Respect Food, składało się w całości z wyrafinowanych potraw zero-waste.

– Zależy nam na podnoszeniu świadomości, że nawet z nieoczywistych, często niewykorzystywanych w kuchni składników można stworzyć wysublimowane dania – mówi Marta Reich, brand marketing manager marki Grundig.

Znamy już także zwycięzców Plebiscytu Gości Fine Dining Week, największego w Polsce konkursu dla najwybitniejszych restauracji opartego na głosach publiczności. W plebiscycie gości zwyciężyły restauracje:

WARSZAWA

I MIEJSCE: White One

II MIEJSCE: Amber Room

III MIEJSCE: Marconi w Hotelu Bristol

NAJLEPSZE MENU: White One

NAJLEPSZA OBSŁUGA: Bez Tytułu

NAJLEPSZA ATMOSFERA: N31 restaurant&bar by Robert Sowa

NAJLEPSZY DEBIUT: Opasły Tom Kręgliccy

NAJPOPULARNIEJSZA RESTAURACJA: Amber Room

Pełna lista zwycięzców dostępna jest tutaj.

Organizatorzy nie kryją onieśmielenia skalą zainteresowania festiwalem oraz wzrostem zainteresowania fine diningiem w Polsce. Od początku roku w mediach pojawiło się aż 1367 wzmianek o wydarzeniu, a ponad 1 tys. gości wzięło udział w zdjęciowym konkursie festiwalowym, w którym nagrodą jest dwuosobowy rejs klasą business LOT Polish Airlines do Włoch oraz dzięki marce Grundigkolacja w najlepszej i najbardziej obleganej restauracji świata, Osteria Francescana***. W czasie samego festiwalu wydano prawie 55 tysięcy dań, festiwalowa strona internetowa zanotowała prawie 700 tysięcy odwiedzin, a festiwalowy koktajl Martini Negroni zaserwowano prawie 8 tysięcy razy.

– Mamy ogromną satysfakcję nie tylko ze sprawdzającej się formuły naszego festiwalu restauracyjnego, ale przede wszystkim z tego, iż zgodnie z naszą misją docieramy z fine-diningowym przesłaniem do milionów Polaków, a coraz więcej gości naprawdę docenia najwyższy restauracyjny poziom w kraju – podkreśla Paulina Dufek odpowiedzialna za promocję Fine Dining Week.

Na www.FineDiningWeek.pl trwają już – ciesząc się dużą popularnością – wcześniejsze rezerwacje na kolejną edycję festiwalu, która odbędzie się w dniach 28.08-08.09.2019.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 04.03.2019
Aktualizacja: 04.03.2019