Blisko 2,5 tys. gości odwiedziło Fabrykę E.Wedel w Noc Muzeów 2019

Udostępnij artykuł
Jak co roku, Fabryka E.Wedel była najsłodszym miejscem na warszawskiej trasie Nocy Muzeów. Blisko 2,5 tysiąca fanów słodkości poznało zakamarki najbardziej czekoladowego miejsca w Polsce. Dla wielu zwiedzających wizyta w Fabryce Czekolady E.Wedel to jedno z najskrytszych marzeń. Zarówno dzieci, jak i dorośli, nie mogli narzekać na brak atrakcji, którym przewodził jeden, ptasi motyw. Nasza redakcja miała przyjemność uczestniczyć w tej słodkiej wycieczce.

Głównym bohaterem tegorocznej Nocy Muzeów były uwielbiane przez Polaków pianki Ptasie Mleczko®. Podczas zwiedzania marka zabrała gości w podróż w czasie, podczas której zaprezentowała historię słynnych pianek, transformację ich designu oraz zdradziła ciekawostki na ich temat. Co więcej, zwiedzający zobaczyli linię produkcyjną oraz odkryli tajemnice powstawania czekolady od ziarna kakaowca do tabliczki czekolady.

Wycieczkowy szlak obejmował również Pracownię Rarytasów, gdzie zwiedzający na żywo obserwowali proces powstawania artystycznych wedlowskich rzeźb. Mistrzyni czekolady E.Wedel – Joanna Profus, specjalnie podczas tego wydarzenia pracowała nad czekoladową rzeźbą największego przyjaciela człowieka, czyli psa. Atrakcją, która niewątpliwie wzbudziła zainteresowanie zwiedzających, była Galeria Rzeźb, wypełniona prawdziwymi, czekoladowymi dziełami sztuki. Fani wedlowskiej czekolady mogli również skosztować słodyczy z aktualnego portfolio E.Wedel, wziąć udział w konkursach oraz uwiecznić swoją przygodę na zdjęciach w fotobudce.

Na trasie zwiedzania Fabryki podczas Nocy Muzeów można było zapoznać się z historią firmy, zobaczyć replikę samolotu „Wedla” RWD-13, z którego w XX wieku spadały słodycze na polskim wybrzeżu, oraz odwiedzić historyczny gabinet Jana Wedla, jednego z pierwszych właścicieli fabryki. Legenda głosi, że pracując w swoim pokoju Jan Wedel, odkrył w latach 30. XX wieku recepturę uwielbianych do dziś pianek Ptasie Mleczko®. Jan Wedel był również pomysłodawcą słynnego chłopca na zebrze – symbolu marki E.Wedel, której od 1926 roku jest nieodłącznym elementem.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.05.2019
Aktualizacja: 21.05.2019