Bobby Burger tworzy grupę kapitałową z Wegeguru

Udostępnij artykuł
Bobby Burger nie zwalnia tempa i ma apetyt na więcej. Pięć nowych lokali, ponad milion klientów i 23 proc. wzrostu obrotów – tak podsumowała 2018 rok pierwsza i największa polska sieć burgerowni. Sukces w skalowaniu gastronomicznego biznesu chce wykorzystać w grupie kapitałowej, do której dołączył Michał Kiciński ze swoim konceptem Wegeguru. Nowy podmiot, Real Food w maju wystartuje ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony zł.

Bobby Burger zaczynał działalność od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy. Już rok później powstał pierwszy lokal w centrum stolicy, a marka ruszyła z systemem franczyzowym. W ciągu kolejnych sześciu lat zbudował sieć lokali własnych i franczyzowych, która dziś liczy 38 burgerowni w 17 miastach. Od początku marce przyświeca hasło: „Real Food, Real People” – prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi.

2018 rok na dużym plusie
W samym 2018 r. burgerownie Bobby Burger odwiedziło ponad milion klientów, a sieć powiększyła się o 5 nowych lokali. – Trzy z pięciu uruchomionych w ubiegłym roku burgerowni to lokale własne. Nadal będziemy rozwijać franczyzę, ale nasz główny cel to wzrost sieci punktów należących w całości do nowo powstałej grupy Real Food – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food. – Jeszcze dynamiczniej wzrosły obroty sieci. – Łączne przychody z lokali własnych i franczyzowych Bobby Burger przekroczyły w 2018 roku 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem – dodaje Krzysztof Kołaszewski.
W planach otwarcie kolejnych lokali

W lutym Bobby Burger otworzył już drugi lokal w Poznaniu. Jak zapowiadają przedstawiciele sieci – do połowy br. powiększy się ona przynajmniej o pięć nowych burgerowni. – Do końca maja planujemy otwarcie dwóch kolejnych lokali Bobby Burger w Warszawie, w czerwcu natomiast pierwszej burgerowni w Siedlcach. Do połowy roku pojawi się również trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube– mówi Maciej Sobolewski,  dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Real Food z dwoma konceptami w gastronomii

Od ciężarówki z jedzeniem na wynos, do sieci lokali, która zrewolucjonizowała polską gastronomię. Twórcy marki Bobby Burger – Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski – pokazali, że wiedzą, jak skalować biznes gastronomiczny. Teraz chcą pójść o krok dalej. – Analiza trendów w gastronomii, takich jak m.in. flexitarianizm, czyli elastyczny wegetarianizm oraz wyników badań konsumenckich, skłoniła nas do tego, by utworzyć grupę kapitałową Real Food. Oprócz dalszego rozwoju sieci burgerowni w całej Polsce, chcemy zagospodarować potrzeby różnych grup konsumentów – jedzących mięso, wegetarian i wegan, wielbicieli burgerów, ale nie tylko – mówi Krzysztof Kołaszewski.

Tak powstała grupa kapitałowa Real Food. Założyciele sieci Bobby Burger do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do nowo powstałej spółki inwestor wniósł kapitał, ale też swoją restaurację Wegeguru, działającą w Warszawie od 2017 r. – Wegeguru była odpowiedzią na rosnący popyt klientów wielkomiejskich restauracji i barów na zdrową dietę wegańską. Wytrawna kuchnia dla zwolenników diety roślinnej przyciąga nazwiskami mistrzów kuchni i jakością potraw. To koncept, który zasługuje na to, by wyjść poza granice stolicy i razem mamy szansę, by tak się stało – dodaje Michał Kiciński.

Crowdinvesting na 4 mln zł

Wspólnikami Real Food zostali: Bogumił Jankiewicz, MK Investment Partnership (spółka należąca m.in. do Krzysztofa Kołaszewskiego) oraz Michał Kiciński. W najbliższym czasie do tego grona dołączą nowi akcjonariusze, dzięki ofercie akcji, promowanej m.in. przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. – Bobby Burger wyrósł z fascynacji amerykańską kulturą miejską, którą zaraziliśmy rzesze klientów w całej Polsce. Społeczność zgromadzoną wokół marki, a także grono inwestorów kapitałowych, chcemy zaprosić do współtworzenia dwóch obiecujących konceptów gastronomicznych – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.

 

W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) Real Food chce pozyskać 4 mln zł. Jej cel to otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru. – Zamierzamy utrzymywać obecną dynamikę wzrostu. Dzięki zebranym środkom Bobby Burger zawita do nowych miast oraz zagęści sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje, także poza Warszawą – zapewnia Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Bobby Burger to pierwsza i zarazem największa polska sieć burgerowni. To marka tworzona dla aktywnych i dynamicznych osób, lubiących wielkomiejski gwar. Jej początki sięgają 2012 roku, kiedy to dwóch znajomych wyruszyło food truckiem na ulice Warszawy. Zaledwie rok później pojawił się pierwszy lokal w samym centrum stolicy, przy ul. Żurawiej. W ciągu kolejnych sześciu lat Bobby Burger na stałe wpisał się w gastronomiczne serca 17 polskich miast, takich jak m.in. Warszawa, Olsztyn, Poznań, Łódź, Szczecin, Kraków, Wrocław, Bydgoszcz czy Lublin. Bobby Burger planuje w dalszym ciągu mocno akcentować swoją obecność w kulturze miejskiej, a nowa oferta franczyzowa marki stanowi zapowiedź jej intensywnej ekspansji na polskim rynku. Od początku istnienia, marce przyświeca hasło: REAL FOOD, REAL PEOPLE – prawdziwe jedzenie dla prawdziwych ludzi. Jedną z autorskich inicjatyw marki jest Bobby Team, wspierający pasję, energię i dynamizm młodych ludzi.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LUTY – MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Wegeguru to wegańska restauracja założona przez Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt, a obecnie inwestora m.in. Disco WTMH, Id’eau. Zlokalizowany w samym sercu Warszawy, tuż obok legendarnego kina Luna i blisko placu Zbawiciela, Wegeguru to wyjątkowe wnętrze z otwartą kuchnią i strefą relaksacyjną. Miejsce powstało z opartych na głębokim rozumieniu świata roślin i ich wartości, pragnień oraz marzeń pasjonatów smacznego, kreatywnego, lekkostrawnego i odżywczego jedzenia. Mistrzowie kuchni kładą akcent na pożywne i pyszne dania, łączące w sobie zdrowe regionalne produkty z inspiracjami stanowiącymi ukłon dla ponadczasowej kuchni azjatyckiej.

Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Działa od 2015 r. Na swoim koncie ma zakończone sukcesem wsparcie ofert w ramach społecznościowego pozyskiwania kapitału na rozwój projektów start-upowych i spółek szybkiego wzrostu. Dotychczas zrealizowała kampanie na łączną kwotę ponad 9 mln zł, a wraz z markami Doctor Brew, Bivrost i Lovely pobiła rekordy polskiego crowdinvestingu. Od 2019 roku Crowdway rozwija również dywizję projektów stabilnego wzrostu skoncentrowanych na rynku nieruchomości. Platforma należy do Crowd Ventures.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 11.04.2019
Aktualizacja: 11.04.2019