Brand Manager ORZO: Stopniowo wprowadzamy ekologiczną rewolucję

Udostępnij nas na:
Komentuje Amadeusz Kierepka, brand manager ORZO People-Music-Nature w agencji Planoia
Sytuacja na naszym rodzimym rynku gastronomicznym jest stabilna i rozwojowa. Wpływ ma na to coraz większa świadomość gastronomiczna Polek i Polaków, którzy przykładają dużą uwagę do swojego żywienia i pochodzenia produktów. Dlatego ORZO w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, wprowadziło jeszcze więcej dań opartych o sezonowość, a w komunikacji rozpoczęliśmy cykl relacji z odwiedzin u naszych dostawców. Naturalność i oazowość, którą wprowadziliśmy na rynek dwa lata temu, wkracza do nowo powstających konceptów restauracyjnych. Oczywiście cieszy nas to jako gastronomicznych trendsetterów.

Każdy sezon przynosi zmiany, na które nie można pozostawać obojętnym. Na pewno jednym z niepokojących trendów jest zmniejszenie częstotliwości odwiedzania restauracji wśród millenialsów w ciągu ostatniego roku. Dotyczy to głównie lokali oferujących kuchnię casual dining. Według danych konsumenckich Technomic Ignite, odsetek millenialsów, którzy odwiedzają restauracje „więcej niż raz w tygodniu”, spadł do 55 proc. z 59 proc. w ciągu ostatniego roku. W odpowiedzi na te tendencje uruchomiliśmy, głównie z myślą o tym segmencie naszych gości, e-commercową platformę z atrakcyjnymi ofertami. 

Jednak skupmy się na pozytywach. Głównym tematem, z którym musiała się zmierzyć gastronomia w minionym roku jest ekologia. Zaczęło się od tak zwanej „słomkowej rewolucji” i zastąpienia plastikowych słomek ich ekologicznymi zamiennikami. Rośnie społeczna odpowiedzialność w biznesie, na którą zwracają uwagę odbiorcy naszych usług. W restauracjach ORZO wprowadzamy stopniowo ekologiczną rewolucję. Zaczęliśmy od całkowitej rezygnacji z wykorzystywania oleju palmowego oraz produktów powstających z jego wykorzystaniem. Kolejnym krokiem jest odejście od plastikowych opakowań na wynos, co jest preludium zmian, które czekają rynek w 2021 roku w związku z unijną plastikową dyrektywą zakazującą ich wykorzystywania. 

Istotnym czynnikiem dla gości przy wyborze restauracji na zwykłe codzienne wyjście czy imprezę grupową, stała się dostępność oferty wegetariańskiej i wegańskiej. W ciągu ostatniego roku o 23 proc. wzrosły inwestycje w bezmięsne mięso, które zawojowało amerykańską giełdę. Dlatego pod koniec lutego ORZO wprowadziło jako pierwsza sieć w Polsce, do swojego menu burgera oraz steak’a bazującego na mięsie roślinnym. Zwrot w kierunku bezmięsnym został doceniony na świecie, gdzie w rankingu portalu Happy Cow, Warszawa zajęła trzecie miejsce w zestawieniu prowegańskich miast.

Komentarz powstał na potrzeby publikacji:
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.