Budowanie lojalności konsumentów według Starbucks

Udostępnij nas na:
komentarz Dominika Korta, Senior Digital Brand Manager Starbucks
W dobie bardzo dynamicznego rozwoju nowych technologii niezmiernie istotne jest wykorzystywanie ich w celu budowania lojalności konsumentów. Marki, które chcą być blisko swoich gości, powinny przygotowywać i wdrażać rozwiązania wykorzystujące technologie, które stają się integralną częścią życia codziennego. Starbucks bardzo wcześnie wprowadził w Polsce innowacyjną możliwość wykorzystywania kart pre-paid, jako pierwszy na rynku łącząc program lojalnościowy z kartami przedpłaconymi.

W 2015 roku uruchomiono specjalną aplikację mobilną pozwalającą uczestnikom programu lojalnościowego Starbucks Rewards, na zarządzanie swoim kontem, doładowania, a co najważniejsze płatności mobilne. Aplikacja Starbucks CE wciąż jest jedynym takim rozwiązaniem na polskim rynku kawiarnianym – gdzie za kawę w kawiarni płacimy przy użyciu aplikacji mobilnej. Staraliśmy się nie tylko dotrzymać kroku rozwojowi technologii, ale też wyprzedzać oczekiwania naszych gości.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

Połączenie programu lojalnościowego z aplikacją mobilną i płatnościami pre-paid jest bardzo skutecznym rozwiązaniem typu win-win. Uczestnicy programu lojalnościowego są nie tylko standardowo nagradzani za przywiązanie do marki, w proporcjonalny sposób do ich wydatków w kawiarniach, ale również otrzymują prezenty urodzinowe i inne specjalne oferty. Dzięki aplikacji jako pierwsi informowani są o najnowszych promocjach i produktach oraz kierowane są do nich promocje specjalne. Udział w programie lojalnościowym daje miłośnikom marki także możliwość personalizacji wybieranej przez siebie kawy, poprzez wybór dowolnego dodatku (syrop, bita śmietana, ekstra shot espresso) lub sezonowych ziaren z oferty limitowanej bez dodatkowych opłat. Z kolei sieć może wykorzystywać bardzo wygodne i elastyczne narzędzie, jakim jest aplikacja z notyfikacjami push i message w ramach przeprowadzanych akcji marketingowych.

Aplikacje i płatności mobilne, karty pre-paid, programy lojalnościowe – możliwości technologiczne dają bardzo szerokie spektrum budowania relacji między kawiarnią, a gościem. Balansując pomiędzy rzeczywistością, a światem wirtualnym, Starbucks od wielu lat wykorzystuje nowoczesne technologie w celu usprawnienia tego procesu. Według szacunków Wall Street Journal, obywatele Stanów Zjednoczonych trzymają na swoich Kartach Starbucks ponad 1 miliard USD, czyli kwotę przekraczającą zasoby niektórych banków. Tegoroczny raport przygotowany przez amerykańską firmę analityczną eMarketer, dotyczący tego, jak często amerykanie wykorzystują płatności mobilne, pokazuje, że Starbucks jest liderem w tej kategorii (wyprzedzając Apple Pay, Google Pay i Samsung Pay). Marka osiągnęła taki efekt, dzięki elastycznemu wykorzystywaniu nowych technologii do ciągłego rozwoju systemu premiowania gości, za wybranie mobilnego sposobu płacenia za kawę.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.