Coraz więcej hoteli rezygnuje z „trójek”

Udostępnij nas na:
Według badań zrealizowanych przez IBRiS na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki aż 82,4 proc. Polaków uważa, iż chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia. Rosnąca świadomość konsumentów nie pozostaje bez odpowiedzi ze strony biznesu – już ponad 120 firm zdecydowało się zrezygnować z „trójek”. W tym gronie coraz częściej pojawiają się także sieci hoteli.

W trendzie uczestniczą najwięksi gracze – jaja z chowu klatkowego zdecydowały się wycofać sieci Marriott International i InterContinental Hotels. Decyzja jest globalna i dotyczy hoteli we wszystkich krajach. Podobny krok podjęła także sieć Scandic, która obecnie jest już w trakcie wdrażania zmiany – na poziomie globalnym proces ma się zakończyć do 2022 roku.

Często prace nad rezygnacją z jaj „trójek” rozpoczynają się stosunkowo wcześnie, a data graniczna ustalana jest na rok 2025 – taki termin wyznaczyły sobie Hotel Manor House SPA oraz hotele z grupy Louvre Hotel: Campanile oraz Golden Tulip. Natomiast sieć B&B Hotels postanowiła wyprzedzić konkurencję, deklarując całkowite wycofanie jaj klatkowych już od grudnia 2017 roku.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – KWIECIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Cieszy nas fakt, że kolejne hotele podejmują decyzję o rezygnacji z używania jaj z chowu klatkowego, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów, dla których rodzaj oferowanych w hotelowej restauracji jajek stanowi wskazówkę odnośnie ogólnej jakości usług – mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki. – Mówimy tu o globalnym trendzie. Ludzie chcą zjeść dobrze, a jednocześnie nie mają ochoty przyczyniać się do cierpienia zwierząt. Takich osób jest z roku na rok coraz więcej – dodaje.

Zmiana świadomości konsumenckiej znajduje odzwierciedlenie w badaniach. Według wspomnianych badań IBRiS prawie 60 proc. Polaków (58,4 proc.) nie tylko dostrzega problemy związane z chowem klatkowym kur, ale także oczekuje od producentów żywności, restauracji i sieci handlowych wycofania pochodzących z takich hodowli jajek.

Również badania CBOS potwierdzają ten trend – od 2006 r. niemal trzykrotnie wzrosło znaczenie, czy jajka pochodzą z chowu klatkowego czy z chowów alternatywnych (z 13 proc. do 35 proc.). Zmalała za to liczba osób, które zwracają uwagę na cenę jaj – z 27 proc. do 11 proc., a więc o ponad połowę.

Rosnąca świadomość społeczeństwa oraz kolejne deklaracje firm dotyczące wycofania „trójek” są efektem m.in. rozmów z przedstawicielami organizacji działających na rzecz zwierząt hodowlanych, zrzeszonych w koalicji Open Wing Alliance, w tym Stowarzyszenia Otwarte Klatki oraz Fundacji Alberta Schweitzera.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.