Człowiek w centrum uwagi – ibis stawia na tętniącą życiem gościnność

Udostępnij artykuł
Lider wśród hoteli klasy ekonomicznej, nieprzerwanie od 1974 roku oferuje podróżnym i lokalnym mieszkańcom zupełnie nowe standardy. Ich fundament stanowią: gościnność, otwartość na miejscowe społeczności i relacje międzyludzkie. Taka strategia jest odpowiedzią na oczekiwania gości hotelowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos, na zlecenie marki ibis w 6 państwach, zdaniem 80 proc. ankietowanych, nowoczesny hotel jest wyjątkowym miejscem spotkań, w którym wszyscy goście, także niekorzystający z noclegu, czują się mile widziani. Najnowsze zmiany marki ibis mają sprawić, że należące do niej hotele staną się postrzegane jako przestrzeń dla każdego, tętniąca życiem, podążająca za najnowszymi trendami, z elastyczną ofertą, która pozwoli zaspokoić rozmaite oczekiwania i potrzeby wszystkich gości, bez względu na porę dnia.

Zmiana wizerunku marki zapewni gościom zupełnie nowe doświadczenia

Marka ibis pragnie powitać gości w hotelach tętniących życiem, gdzie każdy może skorzystać z wygodnego noclegu, zjeść coś pysznego, poznać nowych ludzi, albo posłuchać muzyki na żywo. Taka gama różnych możliwości w jednej lokalizacji jest ważna dla większości badanych (67 proc.), którzy nową koncepcję ocenili pomiędzy 6 a 10, na 10 możliwych punktów. Marka ibis proponuje innowacyjne i wielofunkcyjne przestrzenie, które zachęcają do nawiązywania kontaktów i interakcji pomiędzy gośćmi, podróżnymi i lokalnymi społecznościami.

Możliwość mobilnego zameldowania

Charakterystyczny dotychczas symbol hoteli – tradycyjna recepcja – został zastąpiony nowoczesnymi rozwiązaniami mobilnymi. Po przyjeździe do hotelu, goście zostaną powitani przez członka „ibis Smile Team” i dopełnią formalności związanych z zameldowaniem przy barze, rozkoszując się ulubionym drinkiem, lub siedząc w wygodnym lobby. Chociaż nowy sposób powitania gości wymaga użycia tabletów oraz autorskich rozwiązań mobilnych (PSM FOLS Mobile), to sprawia, że pracownicy hotelu są w ciągłym ruchu i mają lepszy kontakt z gośćmi. Pomimo nieustającego rozwoju technologicznego, relacje międzyludzkie nadal pozostają kluczowym elementem serdecznego powitania, co potwierdziło 61 proc. badanych, którzy podczas zameldowania i wymeldowania z hotelu, preferują bezpośredni kontakt z obsługą. Do 2022 roku marka zamierza wprowadzić możliwość zameldowania za pomocą aplikacji w całej międzynarodowej sieci hoteli ibis. W lutym 2019 roku rozpocznie się ponadto, przygotowana we współpracy z agencją MRM, kampania digitalowa. Jej celem będzie zwrócenie uwagi na członków „ibis Smile Team”, za pośrednictwem galerii profili pracowników, na którą złożą się opowiedziane przez nich anegdoty czy osobiste wyznania. Kampania wystartowała 31 stycznia 2019 roku we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Szwajcarii.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Elastyczne rozwiązania dla wszystkich hotelowych przestrzeni

Poza serdecznym i indywidualnym powitaniem, hotele marki ibis ewoluują również od ustandaryzowanego podejścia w stronę elastycznej i spersonalizowanej obsługi. Umożliwiają to trzy nowe koncepcje wystroju wnętrz. Wybrani projektanci z Europy, Ameryki Łacińskiej oraz Azji przygotowali autorskie aranżacje oparte na idei  nawiązywania kontaktu z otoczeniem. W ten sposób to właśnie bar stał się miejscem, którym hotele pragną pochwalić się przed turystami i lokalnymi mieszkańcami. Goście, w zależności od potrzeb, będą mogli wybierać spośród jedno- lub sześcioosobowych pokoi, a także zarezerwować „Smart Room” – rozwiązanie, które zrewolucjonizuje  standardy rynkowe. Ze względu na ogromną przestrzeń i funkcjonalną aranżację, wspomniany pokój zapewni komfort, dobry nastrój i poczucie bezpieczeństwa każdemu, kto zdecyduje się na jego wybór.

Odświeżona gama smaków w hotelowym menu

Aby zapewnić wszystkim gościom, zarówno lokalnym, jak i turystom możliwość relaksu i unikatowych doświadczeń, marka opracowała nowe menu, które trafia w każdy gust, czyniąc pobyt w hotelach ibis jeszcze lepszym przeżyciem. Stworzenie wyjątkowej atmosfery stało się możliwe dzięki otwartym, wspólnym przestrzeniom, specjalnie przygotowanemu menu, jak również różnorodnym elementom dekoracyjnym. Spośród wielu nowych koncepcji, hotelarze należący do sieci ibis mogą wybrać taką, która ich zdaniem najbardziej pasuje do gości i charakteru miejsca, dopasowując menu jak najlepiej oddające charakter lokalnej kuchni, opartej na świeżych produktach.
W lobby pilotażowego hotelu ibis Zurich Messe Aiport znajduje się bar „Charlie`s Corner”, którego menu zmienia się w zależności od pory dnia. Rankiem goście mogą rozkoszować się znakomitą kawą, natomiast wieczorem – odkryć smaki różnorodnych gatunków piw, również tych pochodzących z lokalnych szwajcarskich browarów. Ofertę wzbogacają też regionalne potrawy, takie jak „rösties” [szwajcarskie placki ziemniaczane], serwowane w prawdziwie pop-rockowej atmosferze. „Charlie`s Corner” to idealne miejsce na spotkania z przyjaciółmi czy sąsiadami przy kuflu wybornego piwa i muzyce na żywo.

Muzyka sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów

Marka ibis stworzyła z muzyki integralną część swoich hoteli, zachęcając do interakcji wszystkich odwiedzających gości. W opinii 79 proc. osób, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez Ipsos, muzyka stanowi kluczowy element ich życia. W 2019 roku w hotelach ibis w 6 państwach odbędzie się ponad 100 koncertów z udziałem znanych i początkujących artystów, a także lokalnych debiutantów. Taka inicjatywa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom gości – 40 proc. respondentów w badaniu przeprowadzonym przez Ipsos wyraziło chęć udziału w występach na żywo wschodzących artystów. Dzięki wspomnianym działaniom ibis promuje lokalne talenty. Co więcej, najlepsi wykonawcy wystąpią na specjalnie przygotowanej scenie w ramach Sziget Festival.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.02.2019
Aktualizacja: 04.02.2019