Duża zmiana na rynku portali rezerwacyjnych

Udostępnij artykuł
Osiem milionów użytkowników i 45 tysięcy obiektów noclegowych – Spanie.pl, Nocleg.pl i Noclegi.pl od dziś są jedną platformą rezerwacyjną pod nazwą Noclegi.pl. Za konsolidacją stoi Szallas.hu, działający na polskim rynku regionalny lider branży.

Szallas.hu działa w Polsce od 2 lat jako Nocleg.pl. Po przejęciu platform Spanie.pl i Noclegi.pl dołącza do grupy największych firm tej branży w Polsce. Od teraz ma dla turystów 45 tysięcy obiektów noclegowych na terenie dwóch i pół tysiąca miejscowości. To aż dziewięciokrotnie więcej niż dotychczas. Są to zróżnicowane propozycje: od tanich pokoi i małych apartamentów, przez duże ośrodki, po motele i pięciogwiazdkowe hotele, jednak nacisk położony jest na te lokalizacje i typy miejsc noclegowych, w których urlopy spędzają polskie rodziny.

– Koncentrujemy się na ruchu krajowym, bo rodzimi turyści bardzo lubią wypoczynek w Polsce, co potwierdzają chociażby ostatnie badania GUS – mówi Grzegorz Kołodziej z Noclegi.pl. – Coraz częściej Polacy szukają miejsc bardzo precyzyjnie dostosowanych do indywidualnych potrzeb, stąd konieczność zgromadzenia w jednym miejscu tak zróżnicowanej oferty krajowej – wyjaśnia.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Dzięki konsolidacji liczba użytkowników Noclegi.pl przekroczy osiem milionów. W przeciwieństwie do największych konkurentów, platforma nie walczy jedynie o rezerwacje online, bo jak twierdzą jej eksperci, w Polsce wciąż jest duże zapotrzebowanie na rezerwacje w trybie zapytań.

– Chociaż z roku na rok lawinowo przybywa rezerwacji online, to wciąż spora część z nas woli najpierw sprawdzić dany obiekt, skontaktować się z obsługą i zapłacić na miejscu. Naszym zadaniem jest więc nie tylko gromadzić w jednym miejscu oferty i pomóc wybrać tę najlepszą, ale też ułatwić kontakt i pomóc uwiarygodnić konkretną propozycję noclegową – tłumaczy Kołodziej. – Dlatego zdecydowaliśmy się na wyjątkowy na polskim rynku hybrydowy rodzaj wyświetlania ofert. Nie dość, że turysta w jednym miejscu ma ogromny wybór propozycji, to jeszcze sam decyduje, jaki ma być rodzaj rezerwacji: online, dostępna od ręki czy rezerwacja na zapytanie – dodaje.

Dla partnerów biznesowych współpraca w takim modelu oznacza wsparcie marketingowe, dotarcie z informacją do klienta, także spoza Polski, bo portal prezentuje oferty w jedenastu krajach, a także możliwość optymalizacji ceny, gdyż platforma umożliwia analizę wszystkich napływających zapytań.

Grupa Szallas to węgierska firma, jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Wschodniej, wypracowująca roczne obroty rzędu 485 mln złotych brutto. Grupa inwestuje w lokalne strony internetowe z ofertami podróży – ostatnio taki zakup miał miejsce w Rumunii, planowane są kolejne. Szallas zatrudnia dwustu pracowników w oddziałach m.in. w Budapeszcie, Kluż-Napoka, Belgradzie, Warszawie i Zagrzebiu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 05.09.2018
Aktualizacja: 05.09.2018