Osiem milionów użytkowników i 45 tysięcy obiektów noclegowych – Spanie.pl, Nocleg.pl i Noclegi.pl od dziś są jedną platformą rezerwacyjną pod nazwą Noclegi.pl. Za konsolidacją stoi Szallas.hu, działający na polskim rynku regionalny lider branży.
Szallas.hu działa w Polsce od 2 lat jako Nocleg.pl. Po przejęciu platform Spanie.pl i Noclegi.pl dołącza do grupy największych firm tej branży w Polsce. Od teraz ma dla turystów 45 tysięcy obiektów noclegowych na terenie dwóch i pół tysiąca miejscowości. To aż dziewięciokrotnie więcej niż dotychczas. Są to zróżnicowane propozycje: od tanich pokoi i małych apartamentów, przez duże ośrodki, po motele i pięciogwiazdkowe hotele, jednak nacisk położony jest na te lokalizacje i typy miejsc noclegowych, w których urlopy spędzają polskie rodziny.
– Koncentrujemy się na ruchu krajowym, bo rodzimi turyści bardzo lubią wypoczynek w Polsce, co potwierdzają chociażby ostatnie badania GUS – mówi Grzegorz Kołodziej z Noclegi.pl. – Coraz częściej Polacy szukają miejsc bardzo precyzyjnie dostosowanych do indywidualnych potrzeb, stąd konieczność zgromadzenia w jednym miejscu tak zróżnicowanej oferty krajowej – wyjaśnia.
RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Dzięki konsolidacji liczba użytkowników Noclegi.pl przekroczy osiem milionów. W przeciwieństwie do największych konkurentów, platforma nie walczy jedynie o rezerwacje online, bo jak twierdzą jej eksperci, w Polsce wciąż jest duże zapotrzebowanie na rezerwacje w trybie zapytań.
– Chociaż z roku na rok lawinowo przybywa rezerwacji online, to wciąż spora część z nas woli najpierw sprawdzić dany obiekt, skontaktować się z obsługą i zapłacić na miejscu. Naszym zadaniem jest więc nie tylko gromadzić w jednym miejscu oferty i pomóc wybrać tę najlepszą, ale też ułatwić kontakt i pomóc uwiarygodnić konkretną propozycję noclegową – tłumaczy Kołodziej. – Dlatego zdecydowaliśmy się na wyjątkowy na polskim rynku hybrydowy rodzaj wyświetlania ofert. Nie dość, że turysta w jednym miejscu ma ogromny wybór propozycji, to jeszcze sam decyduje, jaki ma być rodzaj rezerwacji: online, dostępna od ręki czy rezerwacja na zapytanie – dodaje.
Dla partnerów biznesowych współpraca w takim modelu oznacza wsparcie marketingowe, dotarcie z informacją do klienta, także spoza Polski, bo portal prezentuje oferty w jedenastu krajach, a także możliwość optymalizacji ceny, gdyż platforma umożliwia analizę wszystkich napływających zapytań.
Grupa Szallas to węgierska firma, jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Wschodniej, wypracowująca roczne obroty rzędu 485 mln złotych brutto. Grupa inwestuje w lokalne strony internetowe z ofertami podróży – ostatnio taki zakup miał miejsce w Rumunii, planowane są kolejne. Szallas zatrudnia dwustu pracowników w oddziałach m.in. w Budapeszcie, Kluż-Napoka, Belgradzie, Warszawie i Zagrzebiu.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.