Dwa razy wyższa frekwencja na tegorocznym World Class Cocktail Festival

Udostępnij artykuł
15 miast, 95 starannie wyselekcjonowanych barów, ponad 15 000 gości – za nami druga edycja World Class Cocktail Festival. Drugie pod względem wielkości w Europie święto kultury koktajlowej trwało od 5 do 16 czerwca. Tegoroczny wynik to aż dwukrotnie wyższa frekwencja w porównaniu do ubiegłego, premierowego roku.

– Z liczbą 15 000 gości, World Class Cocktail Festival jest drugim po Londynie i jednym z największych na świecie wydarzeń promujących kulturę koktajlową – mówi Łukasz Piwowarczyk, head of reserve Poland w Diageo, inicjator festiwalu.– Sukces formuły pierwszego tej skali, tak innowacyjnego festiwalu koktajlowego na świecie to wielkie osiągnięcie naszej krajowej sceny barowej i dowód tego, że w ślad za trendem ‘fine dinging’ w Polsce rozwinęła się już także idea ‘fine dringing’ – podsumowuje.

Każdy z festiwalowych lokali oferował 5 autorskich koktajli. Spośród nich goście wybierali zestaw dwóch kompozycji w cenie 29 zł, które rezerwowali w internecie. Światowej klasy koktajle przygotowane były na bazie alkoholi premium, w tym m.in.: BLT (Bulleit Lemon Tonic), Singleton Sour, Johnnie Walker Gold & Apple oraz napoje na bazie Cîroc czy Ketel One. Bary i restauracje zadbały o to, aby menu koktajlowe zaspokoiło rozmaite preferencje smakowe gości. Pojawiły się więc pozycje wytrawne, korzenne, owocowe, kwaśne czy słodkie. Każda z nich łączyła w sobie to, co najistotniejsze w przygotowaniu światowej klasy kompozycji – jakość produktu i sztukę wykonania.

– Kultura koktajlowa w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Obserwujemy powstawanie kolejnych konceptów barowych odpowiadających światowym trendom. To wszystko wpływa na zmianę kultury spożywania alkoholi, co znajduje wyraz we wzroście liczby gości w barach oraz stawianiu na jakość trunków, w miejsce ilości. Cieszymy się, że festiwal jest istotną częścią tej zmiany, o czym najlepiej świadczy tegoroczna frekwencja. W przyszłym roku spodziewamy się kolejnego rekordu! – komentuje Max Pollo, współorganizator festiwalu. – Przesłaniem tegorocznego festiwalu była idea “zero waste”. Uczestniczące w wydarzeniu koktajlbary i restauracje serwowały kompozycje opierające się na zasadzie możliwie najpełniejszego wykorzystywania składników. Dzięki współpracy z firmą BAGSTAR, każdy z lokali otrzymał ekologiczne słomki, wykonane ze skrobi kukurydzianej.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RG2019banner.png

W ramach World Class Cocktail Festival odbywa się również plebiscyt na najlepszy koktajlbar uczestniczący w imprezie. Na podstawie recenzji gości i danych rezerwacyjnych z ubiegłorocznej edycji festiwalu, tytuł Baru Roku 2018 otrzymał lokal 17 Schodów ze Szczecina. Nagroda została wręczona podczas uroczystej gali, towarzyszącej finałowi krajowej edycji konkursu barmańskiego – World Class Poland.

World Class Cocktail Festival już od 2 lat towarzyszy krajowej edycji World Class Poland, czyli kwalifikacjom do najbardziej prestiżowego konkursu barmańskiego globu. Barmanem Roku World Class Poland został Maciej Mazur z krakowskiego koktajlbaru speakeasy “Z ust do ust”. Maciej jako piąty w historii reprezentant Polski wyjedzie na światowe finały do Szkocji, gdzie zmierzy się z najlepszymi barmanami z 60-u krajów .

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 08.07.2019
Aktualizacja: 08.07.2019