Dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska o rynku dostawców

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] W związku z rozwojem rynku, marki nieustannie szukają nowych produktów i usług. Na co przy takim wyborze zwraca uwagę McDonald’s Polska zapytaliśmy Annę Borys-Karwacką, dyrektor ds. korporacyjnych.
Na co zwracacie Państwo uwagę przy wyborze dostawców żywności, artykułów spożywczych i wyposażenia?

Kiedy w 1992 roku McDonald’s otwierał w Polsce pierwsze restauracje, niemal wszystkie produkty wykorzystywane do przygotowywania posiłków były importowane. Dziś większość półproduktów pochodzi od polskich dostawców. W 2017 r. łącznie w swoich restauracjach i łańcuchu dostaw, sieć wygenerowała prawie 4 mld złotych sprzedaży, w tym aż 1,5 mld w rolnictwie i przetwórstwie spożywczym.

Współpracujemy z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy oprócz produktów spożywczych, dostarczają opakowania, świadczą usługi transportowe czy prowadzą centra logistyczne. Przez te 28 lat zbudowaliśmy bardzo stabilny łańcuch dostaw oparty na długoletniej, partnerskiej współpracy z firmami zlokalizowanymi w Polsce. Razem się rozwijamy, wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, podnosimy standardy. Niejednokrotnie wymagało to udoskonalenia procesów produkcyjnych i operacyjnych stosowanych przez naszych lokalnych dostawców, tak, aby odpowiadały one standardom jakości stosowanym przez McDonald’s globalnie.

Czym powinien wyróżniać się rzetelny dostawca, z którym chętnie nawiążą Państwo długofalową współpracę?

Wymagamy od naszych dostawców spełnienia szeregu standardów dotyczących bezpieczeństwa żywności, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i ochrony pracowników oraz dobrostanu zwierząt. Jednocześnie poprzez długofalową, stabilną współpracę wspieramy lokalne przedsiębiorstwa w inwestycjach i rozwoju. Dzisiaj niektóre polskie firmy zaopatrują nie tylko restauracje McDonald’s w kraju, ale również za granicą. Możemy pochwalić się współpracą z przedsiębiorcami, którzy współtworzyli sukces McDonald’s w Polsce niemal od początku.

Jak oceniają Państwo ubiegły rok w kontekście dostawców HoReCa i jakie są prognozy na 2020 rok? Jakie trendy wpłynęły na poszerzenie puli dostawców?

W minionym roku świętowaliśmy sukces założyciela firmy Green Factory z Niepruszewa, która od 1999 roku dostarcza restauracjom warzywa. Artur Rytel, został wyróżniony tytułem Przedsiębiorcy Roku w konkursie EY. Dwadzieścia lat temu była to niewielka firma rodzinna. Dziś Green Factory dostarcza produkty do klientów w całej Europie, nie tylko do McDonald’s. Przez dwadzieścia lat rozwoju firma wypracowała standardy, wprowadziła nowe produkty, pozyskała stabilne kontrakty pozwalające na inwestycje i eksport produktów na rynki zagraniczne. Cieszmy się, ze mamy w tym sukcesie swój udział.

2019 rok to także wspólne świętowanie 25-lecia innego naszego dostawcy – Farm Frites. Od ćwierćwiecza firma z Lęborka dostarcza frytki do naszych restauracji. Przez ten czas skala produkcji firmy wzrosła pięciokrotnie, a zatrudnienie – o 150 proc. Frytki od Farm Frites zjemy nie tylko w polskich restauracjach McDonald’s. Ich wyjątkowa jakość sprawia, że można je kupić w ponad 1 tys. restauracji McDonald’s w 12 krajach.

Nasze bułki do burgerów są wypiekane w Grodzisku Mazowieckim, Strzegomiu i Michałowie-Reginowie. Aryzta wypieka rocznie 700 milionów sztuk pieczywa hamburgerowego, tortilli i croissantów, które są następnie konsumowane na rynkach: polskim, litewskim, łotewskim czy estońskim.

Cały komentarz publikujemy w:
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 09.03.2020
Aktualizacja: 10.03.2020