Dyrektor operacyjny Sun & Snow o współpracy z dostawcami

Udostępnij nas na:
Rok 2019 stawia zarówno przed dostawcami, jak i odbiorcami trudne wyzwania. Przed nami rok testów i wielu zmian na rynku. Zwycięsko wyjdą z niego tylko ci dostawcy, którzy w obliczu problemów, chociażby związanych z kadrami, będą potrafili utrzymać wysoki poziom swoich usług.

Rynek dostawców z pewnością dostrzega zmiany, które się dokonują. Dzisiaj nad dominującą chęcią gromadzenia dóbr przedkłada się chęć doświadczania i w tym kierunku rozwijać się będzie branża HoReCa.

Jeśli chodzi o rynek związany chociażby z wynajmem apartamentów, rozwija się na tyle dynamicznie, że dostawcy przyzwyczajeni do stacjonarnych hoteli, nie stawiający sobie nowych celów w postaci obsługi klientów czasami rozsianych po całym mieście, w różnych lokalizacjach apartamentowców, będą niestety zostawać w tyle.

Myślę, że poszerzenie puli dostawców niesie za sobą bezpieczeństwo utrzymania ciągłości dostaw nawet w przypadku problemów którejkolwiek ze stron, czy też problemów któregoś z dostawców.

Dzisiaj mamy wiele trendów, które mają wpływ nawet nie tyle na wybór dostawców, co na poszukiwanie i zapraszanie do współpracy firm oferujących nowe technologie. Obecnie dużą grupę gości branży hotelowej stanowią ludzie młodzi i to oni dyktują warunki. Bezobsługowy check-in np. w hotelach, czy apartamentach może być jednym z kluczowych elementów korzystania z usług przez ludzi młodych. Niesie to jednak za sobą pewne ryzyko utraty gości, którzy są przyzwyczajeni do czysto ludzkiej obsługi, spotkania z drugim człowiekiem po przyjeździe na miejsce. Więc po tym kruchym lodzie należy stąpać ostrożnie i wywarzyć odpowiedni system obsługi, dając gościowi wybór jaki system jest dla niego najbardziej odpowiedni i po prostu mu go zapewnić.

W naszej sieci kluczem do podjęcia decyzji o współpracy z danym dostawcą zawsze będzie w elastyczność oferowanych przez niego rozwiązań. Dostawca powinien szyć swoją usługę na miarę oczekiwań klienta i z takimi właśnie kontrahenta¬mi chcemy współpracować. Niepodważalnym elementem będzie również doświadczenie na rynku, ponieważ to pokazuje, że kontrahent w dynamicznie rozwijającym się świecie dobrze sobie radzi, co z pewnością zapewni nam spokój w trosce o prawidłowy poziom obsługi.

Nie ma rzeczy niemożliwych do zrealizowania, są co najwyżej trudne i dostawcy wyznający podobną zasadę zawsze będą u nas mile widziani.

Autorem jest Dariusz Rychlik
dyrektor operacyjny Sun & Snow

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.