Edycja specjalna Restaurant Week. Do menu piwo Grimbergen

Udostępnij artykuł
Od 11 do 18 marca br. szefowie kuchni najlepszych restauracji w Polsce zaserwują trzydaniowe menu, które najciekawiej łączą się ze smakami piw. Festiwalowe doświadczenia dostępne będą w cenie 49 zł za osobę. Pionierskie wydarzenie beer pairingowe wspiera Grimbergen – piwo w stylu belgijskim. Każdy z dorosłych gości otrzyma piwo tej marki dopasowane do wybranego menu. Rezerwacji stolików można dokonywać online na stronie www.BeerFoodWeek.pl. Liczba dostępnych stolików jest ograniczona.

Od blisko 10 lat obserwujemy zmianę podejścia do piwa – najpopularniejszego w naszym kraju trunku. Polacy coraz bardziej doceniają różnorodność jego smaków, stawiając przy tym na najwyższą jakość. Temu właśnie trendowi dedykowany jest nowy festiwal restauracyjny spod znaku jakości Restaurant Week – Beer Food Week.  W pierwszej edycji, która potrwa od 11 do 18 marca 2020 r., weźmie udział ponad sto najlepszych restauracji z ośmiu miast i regionów: Wrocławia, Warszawy, Poznania, Łodzi, Krakowa, Szczecina, Trójmiasta i Śląska. W ramach festiwalu szefowie kuchni starannie wyselekcjonowanych restauracji z całej Polski przygotowują trzydaniowe menu stworzone zgodnie z zasadami beer pairingu, czyli sztuki komponowania piwa z posiłkiem. W wybranych restauracjach festiwalowych będą dostępne trzy rodzaje piw Grimbergen w specjalnej cenie 8 zł (330 ml) oraz deska degustacyjna (3 rodzaje piw po 150 ml) w cenie 9 zł.

Stawiamy na piwo, ponieważ nie tylko sami je kochamy, ale również dlatego, że naszym zdaniem kwitnąca w Polsce piwna rewolucja zasługuje na zainteresowanie większego grona szefów kuchni – mówi Maciek Żakowski z Restaurant Week Polska. – Chcemy pokazać, że piwo potrafi znakomicie łączyć się ze smakami dań oraz menu degustacyjnym, być smakową wyprawą w znane i nieznane. Stąd hasło naszego nowego Festiwalu: “Smaki łączą się przy stole!”.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Festiwal Beer Food Week odbędzie się w ośmiu regionach, w samej Warszawie weźmie w nim udział ponad trzydzieści znakomitych restauracji m.in. Artbistro Stalowa 52, Biała – Zjedz i Wypij, Casablanca, El Botellón, Gruby Josek, Italiana, Kubek w Kubek Bistro czy Klub SPATiF. Trzydaniowe menu, serwowane podczas festiwalu, doskonale łączą się ze smakami piw, które dobierane są zgodnie z zasadami beer pairingu. I tak na przykład w menu restauracji Posypane znajdziemy: przystawkę z pieczonej kapusty z boczkiem i estragonem – do której rekomendowane jest Grimbergen Blonde, danie główne – tagliatelle ragu z jelenia z rozmarynem,
do którego polecane jest Grimbergen Double Ambrée oraz deser – gruszka z zabajone i bezą mleczną,
z którymi najlepiej komponuje się Grimbergen Blanche.

Organizatorem Beer Food Week jest Restaurant Week Polska, jeden z dwóch największych i najpopularniejszych festiwali restauracyjnych na świecie. Pierwszą edycję Festiwalu wsparła marka Grimbergen, dzięki której wszyscy pełnoletni, festiwalowi goście otrzymają piwo dopasowane do trzydaniowego menu oraz możliwość zakupu zestawu degustacyjnego piw Blonde, Blanche i Double Ambrée w festiwalowej cenie. Grimbergen to marka z belgijskim rodowodem i 900-letnią tradycją. To piwo o autentycznych klasztornych korzeniach, z opactwa powstałego w 1128 roku.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 24.02.2020
Aktualizacja: 24.02.2020