Eko sztućce w Caffe MOYA

Udostępnij artykuł
Sieć stacji paliw w Polsce, wprowadza w konceptach gastronomicznych drewniane sztućce, które już wkrótce całkowicie wyeliminują ich plastikowe odpowiedniki. Jest to kolejna inicjatywa proekologiczna Anwim, właściciela sieci MOYA.

Całkowita rezygnacja z tworzyw sztucznych jest niemożliwa ze względu na wymogi dotyczące bezpieczeństwa żywności, jednak podjęliśmy zdecydowane działania mające na celu ograniczenie zużycia plastiku na stacjach paliw MOYA – mówi Filip Puchalski, dyrektor ds. operacyjnych MOYA, członek zarządu Anwim.

Jedzenie zamawiane na wynos niejednokrotnie wiąże się z użyciem plastikowych sztućców, które po jednorazowym użyciu trafiają do śmietnika. Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, Anwim na swoje stacje wprowadza produkty proekologiczne. Jedną z inicjatyw jest wdrożenie do konceptów gastronomicznych Caffe MOYA sztućców wykonanych z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.

Anwim to firma o wysokiej świadomości ekologicznej. Zdajemy sobie sprawę z obowiązków, jakie obecnie spoczywają na dynamicznych przedsiębiorstwach, takich jak nasze. Społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważnym aspektem prowadzenia działalności Anwim. Dlatego angażujemy się w liczne przedsięwzięcia charytatywne, wspieramy fundacje i inne organizacje non-profit, jesteśmy też sponsorami wartościowych przedsięwzięć. Wyeliminowanie plastikowych sztućców jest kolejnym krokiem w stronę ekologicznej racjonalizacji naszej działalności – dodaje Filip Puchalski.

Anwim rozpoczął także niedawno pilotażowy program polegający na instalowaniu infrastruktury fotowoltaicznej na stacjach paliw. Celem projektu jest poprawa bilansu energetycznego poszczególnych obiektów i pośrednio obniżenie emisji CO2 do atmosfery.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 20.02.2020
Aktualizacja: 20.02.2020