Etno Cafe i Browar Stu Mostów łączą siły

Udostępnij artykuł
W efekcie współpracy dwóch rzemieślniczych marek rodem z Wrocławia powstało wyjątkowe piwo WRCLW Coffee Imperial Stout NITRO, którego oficjalna prapremiera zaplanowana jest na dziś 14 lutego, w Browarze Stu Mostów.

Nowy produkt to kombinacja doświadczenia Etno Cafe w produkcji Cold Brew Coffee, kawy macerowanej na zimno, z wiedzą browarników Browaru Stu Mostów.

Piwo z brazylijską duszą

Łączenie kawy z piwem kraftowym to jeden z najciekawszych browarniczych trendów ostatnich lat. Jego źródłem są zmiany, jakie w ostatnich latach można zaobserwować na rynku kawy i piwa – moda na kraftowe marki i rosnąca świadomość klientów, szukających wysokiej jakości produktów.

– Kooperacja z Etno Cafe, to dla nas niebywała okazja do współpracy ze specjalistami od rzemieślniczej kawy najwyższej jakości. I to tutaj, lokalnie, we Wrocławiu – powiedziała Arletta Ziemian z Browaru Stu Mostów. – Dzięki ich wiedzy z zakresu Cold Brew mogliśmy łatwo zawęzić nasze poszukiwania do konkretnych rodzajów i odmian kawy.
Kawa użyta przy produkcji WRCLW Coffee Imperial Stout NITRO została wybrana na podstawie przeszło stu prób. Najlepiej pasujący okazał się blend dwóch odmian: brazylijskiej, intensywnej Yellow Bourbon (70 proc.) oraz etiopskiej Yirgacheffe (30 proc.). W efekcie powstało czarne, esencjonalne piwo pełne aromatów świeżo zaparzonego espresso, czekolady i karmelu. Z czasem zyskuje nuty ciemnych suszonych owoców i pumpernikla.
Co to jest nitro?
Browar WRCLW Coffee Imperial Stout NITRO produkowany jest metodą nitro, która polega na dodawaniu obojętnego gazu do piwa. Azot nadaje lekkości i ma na celu zwiększenie jego pijalności oraz zmianę tekstury na aksamitną. Po przelaniu piwa do szklanki tworzy się efekt kaskadowy, który polega na powstawaniu niezliczonej ilości bardzo małych pęcherzyków. Taki typ piany jest nieosiągalny przy piwie nasycanym dwutlenkiem węgla.
– Kraftowa kawa ma więcej zastosowań niż mogłoby się wydawać – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Piwo Browaru Stu Mostów to pierwszy krok do wykorzystania naszego doświadczenia w innych produktach. Obecnie prowadzimy np. badania nad rozwiązaniami, które pozwolą wykorzystywać fusy pozostałe po zaparzeniu kawy do tworzenia suplementów diety, czy produktów kosmetycznych.
Browar Stu Mostów

Pierwszy po latach klasyczny rzemieślniczy browar we Wrocławiu. Z otwartym pubem, z którego obserwować można produkcję i który można zwiedzić z przewodnikiem. Przyciąga gwiazdy piwnej sceny z całego świata i integruje pokolenia wrocławskich browarników. Eksportuje piwo do ponad 20 krajów. Łączy dwa podejścia do piwowarstwa – warzenie piw nowofalowych i odkrywanie na nowo tradycji.

Etno Cafe to jedna z najbardziej dynamicznych polskich marek kawowych. Dzięki synergii własnej palarni, sieci 18 kawiarni i browaru kawowego produkującego Cold Brew Coffee, pierwszą polską kawę “parzoną” na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji, stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 14.02.2019
Aktualizacja: 14.02.2019