Etno Cafe planuje pobić crowdfundingowy rekord Polski

Udostępnij artykuł
Ruszyła publiczna oferta akcji Etno Cafe, producenta kawy kraftowej i właściciela największej, polskiej sieci kawiarni. Ofertę wspiera kampania crowdfundingowa prowadzona na platformie Crowdway.pl.

Firma planuje pobić rekord zbiórki w polskim internecie. Pozyskane środki przeznaczy m.in. na rozwój sieci i browaru kawowego, a w ciągu roku zamierza zadebiutować na giełdzie.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

Dlaczego crowdfunding?
Crowdfunding staje się coraz popularniejszą metodą zdobywania środków na rozmaite inicjatywy społeczne, kulturalne, pozyskiwanie pomocy, a także spełnianie marzeń. Swoją szansę w finansowaniu społecznościowym dostrzegli także młodzi przedsiębiorcy, a ostatnio także rozwijające się biznesy. Tak powstał crowdfunding udziałowy, w którym grupa inwestorów, w zamian za wpłacone kwoty, obejmuje udziały w przedsiębiorstwie i prawo do przyszłych zysków. Taką możliwość chce dać fanom kawy Etno Cafe.

– Polski rynek inwestycji w młode przedsiębiorstwa potrzebuje zastrzyku nowej energii – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Chcemy pokazać, że inwestowanie nie musi być nudne. Kierujemy naszą emisję publiczną przede wszystkim do ludzi młodych, którzy doceniają to, co zrobiliśmy dla kawy kraftowej w Polsce.

Etno Cafe zadeklarowała zamiar pobicia rekordu zbiórki środków na polskich platformach crowdfundingowych. Dotychczasowy należy do producenta gadżetu Lovely, który w listopadzie 2017 r. pozyskał sumę 1,64 mln zł, również podczas kampanii na platformie Crowdway.

Dlaczego Etno Cafe?
Etno Cafe to polska sieć 17 kawiarni, których sercem jest własna, rzemieślnicza palarnia kawy oraz browar kawowy do produkcji Cold Brew Coffee. Z biznesu założonego sześć lat temu przez czwórkę kolegów ze studiów, polegającego na imporcie kawy z Etiopii, wyrosła prężnie działająca spółka, która rzuciła wyzwanie największym globalnym graczom kawiarnianym.

– Naszym celem strategicznym na najbliższe dwa lata jest stworzenie z Etno Cafe polskiej marki kawowej nr 1 w sektorze premium – dodał Łukasz Mrowiński. – Realizujemy go, stawiając na jakość, kraftowy wypał kawy i budowanie społeczności ludzi, którzy doceniają to, co robimy na polskim rynku kawowym. To właśnie do nich przede wszystkim kierujemy tę kampanię.

Etno Cafe zadeklarowała zamiar pobicia rekordu zbiórki środków na polskich platformach crowdfundingowych. Dotychczasowy należy do producenta gadżetu Lovely, który w listopadzie 2017 r. pozyskał sumę 1,64 mln zł, również podczas kampanii na platformie Crowdway.

Jak stać się udziałowcem Etno Cafe?

W ramach kampanii crowdfundingowej Etno Cafe proponuje inwestorom cztery pakiety inwestycyjne od 390 zł oraz bonusy w postaci m.in. karty zniżkowej, pakietu Cold Brew Coffee czy rocznego abonamentu na dostawę kawy.
PAKIETY PROWLY.png

W ramach kampanii crowdfundingowej Etno Cafe proponuje inwestorom cztery pakiety inwestycyjne – Espresso, Americano, Latte i Duży Przelew. Cena najtańszego zaczyna się od 390 zł. Towarzyszą im bonusy w postaci m.in. karty zniżkowej, pakietu Cold Brew Coffee czy rocznego abonamentu na dostawę kawy.

Wśród osób, które dotąd zainwestowały w Etno Cafe znaleźli się m.in. Przemysław Pająk, Jakub Roskosz i Paweł Opydo.

Crowdway to jedna z wiodących w Polsce internetowych platform equity crowdfundingu, działająca od 2015 r. Ma na swoim koncie zakończone sukcesem wsparcie emisji w ramach społecznościowego pozyskiwania kapitału na rozwój takich projektów, jak: Bivrost, Lovely, Jeden Ślad, uBirds i DrBarbara.pl. Do końca 2017 r. zrealizowała kampanie na łączną kwotę ponad 4,7 mln zł oraz pobiła rekordy crowdfundingu udziałowego w Polsce. Aktualnie rozwija się także w kierunku promocji firm szybkiego wzrostu oraz projektów nieruchomościowych.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 06.08.2018
Aktualizacja: 06.08.2018