Etno Cafe z tytułem Dobra Marka 2019

Udostępnij nas na:
Już po raz dziesiąty redakcje Forum Biznesu i Biznes Trendy przyznały nagrody, wybierając brandy cieszące się największym zaufaniem i renomą w Polsce. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się polska marka kawowa – Etno Cafe, popularna polska sieć kawiarni oraz producent kawy i Cold Brew w jednym. Sukces ten jest zwieńczeniem intensywnego początku roku dla firmy rodem z Wrocławia.
Czym jest Dobra Marka?

Wyróżnienie jest przyznawane najbardziej innowacyjnym i rozwojowym markom obecnym na polskim rynku. Przedmiotem analiz ekspertów były głównie pozycja rynkowa poszczególnych firm i ich progres, jakość prezentowana przez dany produkt, siła marketingowa oraz stopień zaufania konsumentów.

Wśród nagrodzonych w tym roku znalazły się m.in. Skoda czy Opel, marki związane z branżą motoryzacyjną, które cieszą się uznaniem na całym świecie, a także producent wody Muszyna. Nie zabrakło też firm, które, tak jak Etno Cafe kładą duży nacisk na działania proekologiczne i troskę o środowisko naturalne, takich jak Ecocera.

Na drodze do ekosystemu kawowego

Etno Cafe zwyciężyło w kategorii sieci kawiarni jako jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich marek kawowych. Przypomnijmy, że 2019 roku rodzina Etno Cafe powiększyła się o kolejne lokale w Gdyni i Łodzi. Sieć liczy obecnie już 20 kawiarni w największych miastach na terenie całego kraju, w tym Warszawie, Wrocławiu czy Poznaniu.

Na początku tego roku Etno Cafe ogłosiło też plan stworzenia pierwszego w Polsce ekosystemu kawowego opartego na idei gospodarki obiegu zamkniętego. Nowy kierunek oznacza wzięcie odpowiedzialności za odpady i zmniejszenie ich produkcji do minimum. Pierwszym krokiem do realizacji tego celu było wprowadzenie do kawiarni ekologicznego papieru, biodegradowalnych opakowań na wynos i zniżek dla wszystkich, którzy zamówią kawę we własnym kubku. Kolejnym – zastąpienie plastikowych słomek biodegradowalnymi zamiennikami z PLA, czyli kwasu L-polimlekowego. Obecnie firma pracuje nad wykorzystaniem fusów w branży kosmetycznej.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.