Grupa Żywiec: Wyższe przychody i zysk

Udostępnij artykuł

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej grupy w pierwszej połowie br. wyniósł 176 mln złotych w porównaniu z kwotą 174 mln złotych w analogicznym okresie roku 2017, co stanowi wzrost o 1,2 proc.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE
I NIEZALEŻNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW

link do aktualnego numeru
CZERWIEC 2018

Bardzo dobra pogoda w kwietniu i maju oraz dodatkowe okazje do konsumpcji piwa związane z Mistrzostwami Świata w piłce nożnej sprawiły, że mimo słabego pierwszego kwartału, w całym pierwszym półroczu 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o ponad 3 proc. w ujęciu ilościowym i o 6 proc. w ujęciu wartościowym.

Kontynuując strategię budowania wartości, w tym roku Grupa Żywiec zainwestowała w rozwój segmentu marek premium i stworzenie zupełnie nowej kategorii piw bezalkoholowych wprowadzając pod szyldem Strefy Zero szeroką ofertę produktów i marek takich jak Heineken 0.0.%, Żywiec 0.0.% oraz Warka Radler 0.0.% w dwóch nowych wariantach smakowych.

W pierwszym półroczu 2018 roku spółka wprowadziła na rynek także nowy wariant specjalności Żywca Sesyjne IPA oraz nowy wariant piwa Dziki Sad. Wszystkie nowości zostały bardzo dobrze odebrane przez konsumentów, a sprzedaż nowych produktów bezalkoholowych znacznie przekroczyła zakładane plany. Równolegle firma zrealizowała skuteczny program marketingowy, dzięki któremu wzmocniła również swoje główne marki. W wyniku tych działań oraz sprzyjającej pogody, Grupa Kapitałowa Żywiec zwiększyła przychody ze sprzedaży oraz zysk z działalności operacyjnej. Niższy zysk netto jest związany z niekorzystnym wpływem różnic kursowych oraz wzrostem kosztów zakupu surowców i opakowań.

– Dzięki skutecznej strategii marketingowej i sprzyjającej pogodzie w drugim kwartale 2018 roku zwiększyliśmy zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny, równoważąc słabsze wyniki pierwszego kwartału. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że konsumenci bardzo chętnie sięgali po nasze nowe propozycje bezalkoholowe ze Strefy Zero, specjalności i marki premium, co przyniosło wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa (+6 proc.) oraz wzrost całościowych przychodów (+5 proc.). Nasza strategia budowania wartości przynosi oczekiwane rezultaty i będziemy ją kontynuować. Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego półrocza i skupiamy się na realizacji założonych planów w sezonie – powiedział Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.07.2018
Aktualizacja: 30.07.2018