Hashtagi na Instagramie – najważniejsze zasady

Udostępnij nas na:
[SPECJALNIE DLA NAS] Nikogo nie trzeba już przekonywać, że lokale potrzebują regularnie i z pomysłem prowadzonych social mediów. To wpływa pozytywnie na wizerunek marki, pozwala gościom zapoznać się z ofertą, a nawet zarezerwować stolik. Z kolei, jeśli zależy Ci na gościach z przedziału wiekowego od 18 do 35 lat lub Twój biznes jest skierowany głównie do kobiet, to Instagram jest najlepszym sposobem dotarcia do tej grupy.

Gdy już korzystasz z Instagrama, to zapewne używasz hashtagów w postach, które publikujesz. To słowa i zwroty poprzedzone znakiem #, które ułatwiają użytkownikom znalezienie Twojego profilu. To bardzo ważne, choć niedoceniane bezpłatne narzędzie, które pozwoli Ci dotrzeć do osób zainteresowanych Twoim lokalem lub konkretnym produktem. W jednym wpisie możesz użyć aż trzydziestu hashtagów, co daje Ci naprawdę duże możliwości w zakresie promowania marki.

Hashtagi – najważniejsze zasady

No dobrze, masz trzydzieści hashtagów do dyspozycji, i co dalej? Po pierwsze, stwórz hashtag swojej marki! Jeśli Twój biznes, to kawiarnia w Warszawie, to najbardziej podstawowe #, których powinieneś używać w każdym poście to #nazwakawiarni oraz #nazwakawiarniwarszawa. Są to też hashtagi, które możesz zacząć obserwować – dzięki temu wiesz, czy użytkownicy Instagrama chętnie Cię odwiedzają i relacjonują te wizyty w swoich social mediach.

Kolejne hashtagi, o których powinieneś pamiętać, to słowa i zwroty opisujące Twoją ofertę. Jeśli Twoja warszawska kawiarnia ma w ofercie kawy speciality oraz najlepsze w mieście serniki, to nie zapomnij o tym wspomnieć – na przykład w ten sposób: #kawaspeciality #kawaspecialitywarszawa #sernikwarszawa #najlepszysernikwarszawa. Bardzo ważne jest łączenie tych hashtagów z nazwą lokalizacji, ponieważ tylko dzięki temu, osoby szukające konkretnej rzeczy w danym mieście będą w stanie znaleźć Twój lokal.

Jako następne możesz wybierać bardziej ogólne hashtagi, które dobrze opisują Twoją markę lub ofertę – #kawiarnia, #kawa, #ciasta, #sernik itd. Pamiętaj, żeby zdecydowana większość hashtagów była po polsku, ponieważ prawdopodobnie duża część Twoich przyszłych lub obecnych gości mówi właśnie w tym języku. Oczywiście możesz dodać też hashtagi w stylu #coffeespecialitywarsaw, #coffeewarsaw, #bestcheesecake, ale dopiero, gdy uwzględnisz wszystkie poprzednie.

Na samym końcu warto dodać hashtagi dotyczące lokalizacji, najlepiej zarówno w języku polskim oraz angielskim. Dzięki temu osoby wyszukujące zdjęcia z danego miasta mogą na Ciebie trafić i nawet jeśli nie szukały konkretnej kawiarni, to jest szansa, że ich sobą zainteresujesz. A może nawet zachęcisz do odwiedzin!

A co z najbardziej popularnymi hashtagami w stylu #coffee? Możesz ich użyć, jednak przy tak popularnych hashtagach jest mało prawdopodobne, że ktoś trafi właśnie na Twój profil. Oczywiście nie bój się spróbować, ale tylko jeśli wcześniej uwzględnisz bardziej podstawowe hashtagi, na przykład hashtag marki!

Autorką tekstu jest Anna Nadolińska
Digital Marketing Specialist Agencja Kreatywna MOXIE

Cały tekst publikujemy w:

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.