Hendi o tym jak powinno wyglądać śniadanie w hotelu

Udostępnij artykuł
Opinia o śniadaniu może mieć wpływ na ponowny wybór hotelu, dlatego chcemy aby odczucia były pozytywne. Klienci doświadczają w trakcie podróży coraz lepszych standardów i jakości usług, przez co ich oczekiwania wciąż rosną, a branża hotelarska musi im sprostać.
Smak, różnorodność,świeżość

Śniadanie podawane jest zwykle w formie bufetu. W takim przy­padku należy zadbać o odpo­wiednią organizację sali tak, aby uniknąć zamieszania i kolejek w szczytowych momentach. Po­nadto liczy się jakość i świeżość serwowanych posiłków. Gdy bu­fet jest do dyspozycji gości przez kilka godzin warto zaopatrzyć lo­kal w tace ekspozycyjne i witryny z wkładem chłodzącym, które za­pewniają świeżość wędlin, serów, warzyw i owoców przez długi czas. Pamiętajmy też, że jemy oczami, a więc estetyka eks­pozycji powinna być naszym priorytetem. Pomogą nam w tym eleganckie półmiski i modne płyty do serwowa­nia czy też kosze na pieczywo – Hendi zapewnia szeroki wy­bór asortymentu bufetowego.

W przypadku posiłków serwo­wanych na ciepło trzeba zadbać, aby były odpowiednio podgrza­ne i do ostatnich chwil śniada­nia utrzymane w cieple. Jajka na ciepło, kiełbaski czy boczek wciąż królują na talerzach gości hotelo­wych – w tym przypadku dosko­nale sprawdzą się podgrzewacze elektryczne i podgrzewacze na pastę, a także podgrzewacze in­dukcyjne. Te najwyższej jakości wykonane są w całości ze stali nierdzewnej i dostępne w róż­nych rozmiarach i kształtach. Ciekawą propozycją są również lampy wiszące do podgrzewania potraw, które nie dość, że do­skonale spełnią swoją funkcję, to dodatkowo z uwagi na swój atrakcyjny i estetyczny wygląd dekorują wnętrze.

Kawa do śniadania to podsta­wa. Należy zapomnieć o kawie rozpuszczalnej. Liczy się smak i aromat świeżo mielonych ziaren oraz, w przypadku kaw mlecz­nych takich jak latte czy cap­puccino, idealnie spienione mle­ko. W bufetach śniadaniowych najlepszym rozwiązaniem jest ekspres auto­matyczny, który ma nie­słychanie wiele zalet. Z punktu widzenia gościa najważniejsze to łatwość obsługi oraz powta­rzalność. Dzięki intuicyjnemu i czytelnemu panelowi sterowa­nia zapewnia bezproblemową samoobsługę. Z kolei możliwość zaprogramowania poszczegól­nych parametrów napojów gwa­rantuje nam powtarzalność sma­ku, dzięki czemu klient otrzymu­je każdego dnia ten sam smak i aromat ulubionej kawy. Warte uwagi są rozwiązania oferowa­ne przez Hendi, np. nowoczesny i w pełni automatyczny ekspres do kawy z ekranem dotykowym przeznaczony do małego i śred­niej wielkości bufetu lub ekspre­sy Melitta dostępne w ofercie Grafen. Spośród kilku modeli na uwagę zasługuje Melitta Cafina XT7 z technologią Melitta Top­Foam do wykańczania mlecz­nych kaw lśniącą i elastyczną mleczną pianką.

Czystość i estetyka

Oferta naj­wyższej jakości wy­posażenia bufetowego oraz sprzętów kuchennych odpowiadająca na najbardziej wyma­gające oczekiwania hotelarzy jest ogromna. Należy jednak mieć również na uwadze, że nic tak nie potrafi zepsuć śniadania (posiłku) jak niedomyte naczy­nia. O ile hotelarze zdecydowa­nie wiedzą już, że inwestycja w dobrą profesjonalną zmywar­kę gastronomiczną to podsta­wa, jednak szkło i sztućce umyte nawet w najlepszych urządze­niach trzeba wypolerować aby przed podaniem na stół uzyskać ich lśniący i krystaliczny wygląd. W dużych obiektach polerowanie może zajmować nawet do kilku godzin. Wiąże się to z ogromnymi nakładami czasu pracy i kosztów. Dlatego, jeśli polerowanie sztuć­ców i szkła zajmuje choćby jedną godzinę dziennie warto zainwe­stować w polerkę gastronomicz­ną. To niesamowite urządzenia, które szybko, tanio i ekologicznie zapewniają sztućcom i kieliszkom piękny wygląd. Wystarczy umie­ścić je po umyciu w przeznaczo­nym do tego miejscu, a Gastropo­lerka zajmie się resztą. Dostępne w ofercie Gastro Rental urządze­nia świetnie sprawdzają się za­równo w małych barach i kawiar­niach, jak i w restauracjach czy hotelach. Należy jedynie dobrać odpowiedni model, dostosowany do potrzeb lokalu. Niektóre z ma­szyn są w stanie wypolerować nawet osiem tysięcy sztućców na godzinę. Żaden pracownik nie zrobi tego tak szybko i dokładnie, jak polerka do gastronomii. Lepiej więc zostawić nadawanie połysku maszynie, a personel przydzielić do innych ważnych zadań zwią­zanych z obsługą gościa. Korzy­stanie z Gastropolerek nie musi oznaczać drogich zakupów, w Ga­stro Rental można je kupić albo wynająć.

Hendi to kompleksowa oferta sprzętu i wyposażenia dla gastro­nomii. Naszym celem jest, aby restauratorzy i hotelarze skupiali się na swojej głównej działalności, podczas gdy my zadbamy o całą stronę technologiczną. Zapew­niamy idealne rozwiązania dopa­sowane do potrzeb klientów.

Autorkami są:
Tatiana Miecznik, dyrektor handlowa Hendi Polska
Monika Dolata-Gałka, kierownik działu wynajmu długoterminowego Hendi Polska

Materiał został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie SH-04-05-2019-stos.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.08.2019
Aktualizacja: 22.08.2019