Firma powstała w 2014 roku, kiedy to Alex Kloszewski wraz ze swoim dotychczasowym zespołem utworzył niezależny podmiot doradczy na rynku nieruchomości hotelowych, a rok później w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku powstała spółka siostra Hotel Professionals Management Group (HPMG) dedykowana zarządzaniu obiektami hotelowymi. W czasie tych pięciu lat zespół HP opracował ponad 275 raportów typu studium wykonalności, opinion of value i desktop study.
W tym czasie także HP rocznie sporządzał nawet 70 wycen nieruchomości hotelowych, uczestniczył w procesie pozyskania marki lub operatora dla 15 projektów hotelowych, w tym brał udział we wprowadzeniu na rynek osiem debiutujących w Polsce marek w różnych lokalizacjach i segmentach, takich jak Crowne Plaza (Warsaw Hub, Warszawa), NYX (Varso Place, Warszawa), Radisson RED (Unity Square, Kraków oraz Liberty Tower, Warszawa), czy Autograph Collection Hotels (Pałac Branickich i Szaniawskich, Warszawa).
Zespół Hotel Professionals uczestniczył również w negocjacjach trzech umów franczyzowych dla najszybciej rozwijającego się brandu sieci Marriott w Polsce – lifestylowej marki Moxy, w tym projektów Moxy Katowice Airport, Moxy Warsaw Praga oraz planowanego projektu Moxy przy Galerii Mokotów na warszawskim Mokotowie. W przypadku ostatniej inwestycji ofertę lifestylowego hotelu ekonomicznego uzupełniać będzie obiekt pod szyldem Residence Inn – kolejnej marki sieci Marriott, która zadebiutuje w Polsce.
Siostrzana spółka Hotel Professionals – HPMG, posiada w zarządzaniu 960 pokoi, istniejących oraz będących w realizacji. Portfolio spółki obejmuje Moxy Warsaw Praga w Centrum Praskie Koneser, a także będące w fazie budowy hotele i osiedle wypoczynkowych domków modułowych Suntago Village w inwestycji Park of Poland. Ponadto spółka podpisała umowę na zarządzanie pierwszego w Polsce hotelu Hyatt Place, będącego w realizacji w Krakowie. W poprzednich latach HPMG przygotowała do otwarcia i wprowadziła na rynek dwa hotele sieci Hilton – Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa oraz Hampton by Hilton Oświęcim. Dodatkowo HPMG wspiera inwestorów w zakresie doradztwa biznesowego i operacyjnego w procesie budowy oraz przygotowania do otwarcia obiektów Crowne Plaza i Holiday Inn Express powstających w ramach inwestycji Warsaw Hub, hotelu Radisson Red w Warszawie oraz planowanego markowego obiektu zlokalizowanego w Łodzi – łącznie ok. 1000 sieciowych pokoi.
RYNEK HOTELARSKI W POLSCE – RAPORT 2019
>kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<
Spojrzenie na rynek hotelowy z pięcioletniej perspektywy
W 2014 roku w Warszawie otworzyły się trzy hotele z 800 pokojami w standardzie trzy- i czterogwiazdkowym, a w budowie oraz w planach było zaledwie kilka sieciowych hoteli. Dla porównania w 2018 roku warszawski rynek hotelowy wzbogacił się aż o około 2 tys. pokoi i apartamentów hotelowych dostarczonych przez 10 hoteli i aparthoteli w segmentach trzech, czterech i pięciu gwiazdek, a z końcem roku w pipelinie inwestycyjnym było blisko 40 hoteli i około 5 tys. pokoi hotelowych.
Międzynarodowe sieci hotelowe zaznaczają swoją obecność już nie tylko w Warszawie oraz w największych ośrodkach biznesowych (Kraków Wrocław, Gdańsk), ale uwierzyły w potencjał miast regionalnych, coraz częścią decydują się też na wejście do miejscowości kurortowych nad polskim morzem oraz w górach, czego przykładem są m.in. otwarty w tym roku Radisson Blu Hotel & Residences w Zakopanem oraz będące w budowie MGallery by Sofitel w Juracie, Radisson Blu Mountain Resort w Szklarskiej Porębie, czy Hilton Resort & Spa w Świnoujściu.
W 2014 roku polski rynek hotelowy znajdował się dopiero w początkowej fazie rozwoju, jeżeli chodzi o współpracę z sieciami hotelowymi w oparciu o umowę franczyzową. Obecnie globalne sieci rozwijają się i powiększają swój udział w rynku oferując inwestorom pragnącym pozyskać rozpoznawalny szyld dla swojego obiektu współpracę przede wszystkim w tej formie. Ponadto, od 2017 roku zauważalny jest nowy apetyt zarówno sieci hotelowych, jak i inwestorów na projekty w oparciu o długoterminową umowę najmu, co jest nowością na polskim rynku.
W ostatnich latach sieci nie tylko wychodzą naprzeciw inwestorom, ale również dostosowują się do swoich klientów tworząc zupełnie nowe marki i koncepty hotelowe w różnych segmentach. Od 2014 roku powstały m.in. lifestylowe marki sieci Accor – JO&JOE oraz Tribe, upscale’owa marka Curio – A Collection by Hilton oraz marka Motto by Hilton – ekonomiczny lifestylowy brand sieci Hilton, czy marka R.evo sieci Vienna House, pochodząca od angielskiego słowa „revolution”. W Poznaniu oraz Krakowie zostały już ogłoszone pierwsze projekty pod marką Curio Collection by Hilton a w przypadku pozostałych marek, sieci zapowiadają pełną gotowość wejścia na polski rynek.
Dynamiczny rozwój rynku hotelowego w Polsce przyczynił się do rozwoju sektorów pokrewnych do typowego hotelarstwa. Powstaje coraz więcej projektów w zróżnicowanych modelach, w tym obiekty dwumarkowe połączone z hotelem typu „extended-stay”, apartamenty na najem krótko- i długoterminowy, hotele w formule condo czy prywatne akademiki.
– Elevate! – to nasze ulubione wyrażenie, co więcej to nasze emocjonalne podejście do wszystkiego, co robimy. Podnosimy naszą efektywność dla klientów, inwestorów, naszego zespołu i dostawców. Naszym celem jest zostać wiodącą firmą zarządzającą hotelami przy wsparciu Hotel Professionals Advisory. Szybkość i jakość naszego wzrostu przerosła nasze oczekiwania, ale to powiedziawszy, wiemy, że wynika to z wysokiego poziomu kompetencji i wiedzy eksperckiej naszego zespołu i partnerów. Przygotowujemy plan naszej ekspansji na kolejne 5 lat, pamiętając, że tylko doskonałość nas tam zaprowadzi – komentuje Alex Kloszewski, partner zarządzający w Hotel Professionals i Hotel Professionals Management Group.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.