Strona główna Wiadomości 2015 28 Hotelarze częściej sięgają po nowoczesne systemy
REKLAMA

Tylko u nas!

Hotelarze częściej sięgają po nowoczesne systemy

Horecanet.pl, 27 sierpnia 2015

Obecnie coraz więcej hoteli decyduje się na wdrożenie zaawansowanych systemów. Jeszcze kilka lat temu były one domeną tylko najbardziej luksusowych obiektów. Teraz dwu-, trzygwiazdkowe, sanatoria czy uzdrowiska również stawiają na takie rozwiązania, szczególnie ze względu na ich funkcjonalność i praktyczność - mówi Paweł Zaworski z Samsung Electronics.

Autor: Samsung

Jakie trendy jeszcze Państwo obserwują?
Trendem jest także prostota. Samsung jako pierwszy zaprezentował TV hotelowy z wbudowanym modułem i oprogramowaniem systemu hotelowego. Uprościło to wdrożenia i obniżyło koszty instalacji. Od tego czasu nasze systemy są rozwijane według zaleceń specjalistów oraz opinii użytkowników.

Pierwszy z nich to Samsung LYNK™ SINC - rozwiązanie dla dużych obiektów. System umożliwia zdalne zarządzanie treściami wyświetlanymi na ekranach TV hotelowych, np. informacjami na temat hotelu, czy oferowanych usług. System pozwala na przywitanie gościa z imienia i nazwiska w wybranym języku oraz na podgląd rachunku i możliwość szybkiego wymeldowania się. Z kolei Samsung LYNK™ REACH to system dla małych obiektów. To rozwiązanie pozwala na centralne zarządzanie treścią we wszystkich hotelowych telewizorach przez zwykły kabel antenowy. System umożliwia zarządzenie ustawieniami telewizorów, m.in. regulację ich parametrów, ustawianie kanału startowego, wyświetlanie paska informacyjnego na dole ekranu.

Co do trendów w hotelach wyższych kategorii (czterech-pięciu gwiazdek) coraz częściej zwraca się uwagę na całościowe zarządzanie mediami i urządzeniami elektrycznymi jednocześnie – poprzez smartfon, tablet czy TV hotelowy. Na targach ISE Samsung zaprezentował prototyp takiego rozwiązania – HMS Hotel Management System, pozwalający na jednoczesne sterowanie systemem zamków elektronicznych, klimatyzacji, oświetlenia, rolet i multimediów w postaci TV i systemu audio. Ważną zaletą takich systemów jest monitorowanie i optymalizacja zużycia energii elektrycznej.

NAJWAŻNIEJSZE SPOTKANIE BRANŻY
FORUM RYNKU HOTELARSKIEGO PROFIT HOTEL 2015
JUŻ 2 GRUDNIA 2015 W SHERATON WARSAW HOTEL
- kliknij po szczegóły

Czy rok 2014 był dobrym okresem dla sektora HoReCa?
Jak najbardziej, na polskim rynku zaznaczyliśmy mocno naszą obecność proponując rozwiązania dla hoteli praktycznie wszystkich kategorii. Pozyskaliśmy wielu nowych integratorów zainteresowanych propagowaniem i wdrażaniem systemów hotelowych. Przedstawialiśmy nasze rozwiązania na łamach popularnego show telewizyjnego nt. rewitalizacji słabo prosperujących hoteli. Przygotowaliśmy klika projektów nietypowego wykorzystania systemów hotelowych – np. w salach konferencyjnych jednej z dużych firm telekomunikacyjnych, czy wdrożeniu systemów LynkReach i LynkSinc w szpitalach. Rynek dla tego typu rozwiązań to z jednej strony wymiana starszych czy bardziej skomplikowanych/awaryjnych systemów na rozwiązania oparte tylko o TV hotelowe i software, ale również wdrażanie takich systemów na miejscu zwykłych instalacji TV wolnostojących, nierzadko jeszcze kineskopowych.

Samsung wdraża również nowe produkty dla branży hotelarskiej. Pogłębiliśmy ofertę rozwiązań druku pozwalających m.in. zmniejszać koszty wydruków, czy drukować mobilnie. Zaprezentowane w 2014 roku drukarki wielofunkcyjne Smart MultiXpress z systemem Android posiadają dotykowy panel, umożliwiający wyszukiwanie i drukowanie materiałów z internetu lub wiadomości e-mail, bez konieczności połączenia z komputerem. Oprócz aspektów pracowniczych dużą wartość otrzymają tutaj goście, którzy mogą wydrukować np. bilet podróżny, potrzebne informacje lub mapy. System Android łatwiejsze połączenie z urządzeniami mobilnymi, które w zdecydowanej większości są oparte o ten system.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE - RAPORT 2015
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA - KLIKNIJ

Jak według Państwa będzie rozwijać się rynek w najbliższych latach?
Rynek będzie rósł, z zaznaczeniem, że dużo zależy od naszej pracy – promowania i ewangelizacji nt. multimedialności i informatyzacji nawet małych i średnich hoteli, poprzez pokazywanie zalet i opcji zwrotu z takich inwestycji. Ten rynek jest bardzo chłonny, ale wymaga pracy dla uzyskania efektów.

Rynek również powoli, ale sukcesywnie się uczy, jak należy wykorzystywać IT i multimedia, systemowego i kompleksowego podejścia w celu uzyskania zamierzonego efektu. Kiedy branża hotelowa wdraża i ma już wiedzę o systemach telewizji hotelowej my zaczynamy następny etap ewangelizacji nt. systemów do monitorowania i zarządzania całościowo elektroniką/elektryką w pokoju hotelowym, czy optymalizacji zużycia energii elektrycznej.

O Pawle Zaworskim:
Absolwent Wydziału Informatyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i University of the West of Scotland. W Samsung Electronics rozpoczął prace na stanowisku Pre-sales rozwiązań Digital Signage i hospitality systems w polskim oddziale Samsung Research & Development. Obecnie odpowiedzialny w Samsung Electronics Polska za projektowanie i sprzedaż systemów opartych o rozwiązania visual display i tematykę Digital Signage i hospitality systems.

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Właściciel restauracji z przewodnika Michelin o personelu

Andrzej Rudnicki-Sipayłło współwłaściciel Merliniego 5 oraz Mokotowska 69

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.