Hotele DeSilva: Na znaczeniu zyskują dostawcy niszowych produktów

Udostępnij nas na:
Do aktualnych trendów gastronomicznych zaliczyłabym przede wszystkim wykorzystywanie świeżych produktów od lokalnych dostawców oraz informowanie gości o tym, skąd pochodzą. Według mnie w dzisiejszych czasach każda karta menu powinna uwzględniać sezonowość, oferty dedykowane wegetarianom i weganom, a także coraz popularniejsze śniadania – komentuje Jadwiga Bączkowska z Hoteli DeSilva.

Zauważalne jest wprowadzanie dań egzotycznych, przygotowywanych z oryginalnych produktów, np. dobrze przyrządzonego wysokiej jakości mięsa doprawianego wyrazistymi przyprawami. Ta moda będzie miała bezpośredni wpływ na poszerzenie puli dostawców żywności i artykułów spożywczych w najbliższym czasie. Wymaga bowiem dostaw autentycznych surowców potrzebnych do rzetelnego ich przygotowania. Aktualnie obserwujemy także globalny trend zero waste, czyli wykorzystywanie całego produktu bez tworzenia odpadów.

Na poszerzenie puli dostawców żywności i artykułów spożywczych wpływać będzie także moda na kuchnie narodowe, zwłaszcza azjatyckie. Nie każdy wielki dostawca oferuje tak wysokospecjalistyczne produkty. Dlatego też swoje miejsce znajdą tu niszowi dostawcy surowców egzotycznych. Ryby i owoce morza, zwłaszcza mniej popularne, również nie zawsze są oferowane przez dużych dostawców. Ci specjalizujący się w tym asortymencie, mogą oferować lepszy towar po niższej cenie.

Dostawca, który chciałby liczyć na długofalową współpracę, powinien przede wszystkim wsłuchiwać się w potrzeby odbiorcy, a także rzetelnie informować o cenach oraz wprowadzanych nowych artykułach lub o dostępnych zamiennikach o tej samej jakości, ale o niższej cenie, np. od innego producenta. Wymagane jest, aby z wyprzedzeniem przekazywał informacje o planowanych promocjach tak, aby klient uwzględnił je w swoim zamówieniu. Podstawą jest także dbanie o zachowanie łańcucha chłodniczego podczas dostaw oraz o produkty w czasie transportu. Powinien dostarczać produkty o możliwie najdłuższym terminie przydatności do spożycia. Często asortyment dostarczany do odbiorcy to ten, który nie został wybrany przez klientów dokonujących zakupów w siedzibie dostawcy (na hali).

Dla nas jako odbiorców najważniejsze jest: jakość (decyduje ona bowiem o jakości wytwarzanych potraw, ogranicza ilość ubytków i przyśpiesza proces produkcji), cena proporcjonalna do jakości, terminowość, szeroki wybór w różnych klasach jakości i ceny, aktualizowanie oferty, możliwość dowozu, dogodne warunki płatności, różnego rodzaju bonusy.

Komentarz został przygotowany na potrzeby:
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.