Hotele DeSilva zachowały miejsca pracy, prowadzą inwestycje i wznawiają działalność zgodnie z procedurami

Udostępnij nas na:
[SPECJALNIE DLA NAS] 4 maja wszystkie obiekty sieci – zgodnie z planem przygotowanym przez zespoły zadaniowe – ponownie otworzyły się dla gości. Wcześniej jednak, gdy nie funkcjonowały, prowadzone były w nich prace modernizacyjne.

Zgodnie z założeniami tarczy antykryzysowej, zdecydowaliśmy o ograniczeniu na trzy miesiące czasu pracy i wynagrodzeń o 20 proc. pracownikom, włącznie z zarządem. Zostało to przyjęte z dużym zrozumieniem, między innymi dlatego, że nikt nie otrzymał wypowiedzenia! Od początku założyliśmy, że jednym z naszych głównych celów jest zachowanie wszystkich miejsc pracy – bo to pracownicy są wartością naszej firmy! Do tego tylko z doświadczonym i zaangażowanym zespołem możemy oferować wysoki poziom obsługi naszych Gości od razu po tzw. odmrożeniu hoteli. A obsługa wymaga teraz od nas jeszcze większego zaangażowania i umiejętności. Wprowadzone ograniczenia sanitarne są czymś nowym również dla naszych Gości – wszyscy musimy się w tej sytuacji odnaleźć – powiedział Paweł Laskowski, członek zarządu Hoteli DeSilva.

Jak dodał: Sytuacja, w której znalazła się nasza branża, jest bez precedensu – ale to już przez ostatnie tygodnie zostało odmienione przez wszystkie przypadki. Prognozy przygotowane przez nas zakładały pesymistyczny, ale jak się okazuje realny wariant – praktycznie brak ruchu w kwietniu i maju, następnie powolny powrót biznesu. Nie mieliśmy żadnego wpływu na przychody. Dlatego podjęliśmy i podejmujemy szereg działań optymalizujących koszty we wszystkich obszarach, które mają za zadanie przetrwanie tego trudnego okresu.

Zamknięcie hoteli nie przerwało prac modernizacyjnych w obiektach: montaż klimatyzacji w pokojach (IBIS Bielsko-Biała), loby bar w Mercure Cieszyn, oraz kolejna część remontu w Karpaczu (po gruntownej przebudowie lobby, wielką metamorfozę przechodzi lobby bar) są już na ukończeniu.

W momencie otwarcia, każdy z hoteli wdrożył restrykcyjną procedurę bezpieczeństwa, która obejmuje w najdrobniejszych szczegółach postępowanie każdego z działów uczestniczącego i współuczestniczącego w obsłudze gości. Procedury obejmują m.in.:

Bezpieczne wnętrza

RECEPCJA

  • przy stanowisku recepcyjnym może przebywać tylko jeden gość
  • wyznaczono miejsca do zatrzymania się osób oczekujących na obsługę recepcji w odległościach co 2 metry
  • recepcja obsługuje gości w jednorazowych rękawiczkach i maseczkach/przyłbicach
  • Check-in odbywa się po wcześniejszym przekazaniu danych gościa drogą mailową lub telefoniczną
  • hotele zachęcają gości do rozliczeń bezgotówkowych, po każdym użyciu przez gościa terminala kart kredytowych urządzenie jest dezynfekowane
  • po każdym kontakcie z gościem dezynfekowana jest lada recepcyjna.

KORYTARZE I POKOJE

  • w miejscach ogólnodostępnych zamontowane zostały dozowniki z żelem dezynfekującym
  • w hotelowych częściach publicznych (klamki, przyciski w windzie i inne) systematycznie przeprowadzana jest dezynfekcja.
  • każdy pokój po wyjeździe gościa zostaje wyłączony z użytku na 48 godzin, w tym czasie jest dokładnie dezynfekowany.

PRZESTRZENIE KONFERENCYJNE

  • wszystkie sale konferencyjne są regularnie wietrzone
  • przed salami umieszczone są środki do dezynfekcji rąk
  • sprzęt konferencyjny – taki jak projektor, laptop, włączniki, sterowniki, klamki – są dezynfekowane
  • krzesła konferencyjne ustawiane są w bezpiecznych odległościach z zachowaniem 2 metrów odległości
Bezpieczna gastronomia
  • oferta gastronomiczna dostępna jest jedynie w opcji „na wynos” lub z dostawą „pod pokój”
  • wszystkie posiłki przygotowywane są w sterylnych warunkach
  • kucharze pracują z zachowaniem zasad szczególnej higieny
Bezpieczeństwo osobiste
  • wchodząc do hotelu nie zapomnij zdezynfekować rąk i nałożyć maseczkę
  • hotele zachęcają wszystkich gości oraz pracowników do uśmiechu na powitanie w zastępstwie uścisku dłoni
  • prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości w kontaktach bezpośrednich
  • prosimy o niekorzystanie z suszarek do rąk oraz suszarek hotelowych w pokojach
  • obiekty zachęcają gości do przestrzegania kodeksu BEZPIECZNE HOTELE DESILVA
  • Preferowany jest kontakt się z recepcją hotelową mailowo lub telefonicznie
Bezpieczna kadra
  • wszyscy pracownicy bezwzględnie przestrzegają zasad pracy w maseczkach ochronnych, rękawiczkach jednorazowych, odzieży ochronnej
  • każdy pracownik regularnie dezynfekuje swoje narzędzia pracy oraz dba o higienę i czystość rąk
  • spółka zapewniła precyzyjne szkolenia dla pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników hotelu
  • przed wejściem do obiektu, mierzona jest temperatura każdemu pracownikowi
  • w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych, pracownik jest natychmiastowo oddelegowany do domu

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pomimo ograniczeń, udało się na czas wyłączenia obiektów efektywnie zagospodarować nie tylko w zakresie inwestycyjnym, ale również pracy w ramach „zespołów zadaniowych”. Ich zaangażowanie i optymizm pozwolił na bezproblemowe otwarcie obiektów oraz przygotowanie planów i zadań na niełatwe miesiące, które jeszcze przed nami – powiedziała Iwona Donimirska, dyrektor sprzedaży i marketingu Grupy Desilva.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.