Hôtels & Préférence wchodzi do Polski – wywiad z inwestorami, operatorem i siecią

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa nowego hotelu w Szklarskiej Porębie, który będzie działać w ramach marki Hôtels & Préférence z portfolio sieci Louvre Hotels Group. Inwestorem jest spółka Polish Mountain Resorts, która powstała na bazie wieloletnich doświadczeń Grupy EVIP, a operatorem Consulting Plus Hospitality z Witoldem Ignatowskim w zespole. W ekskluzywnej rozmowie z nami każda ze stron opowiedziała o założeniach inwestycji, budowaniu strategii i koncepcji oraz zaletach marki H&P.
INWESTOR – POLISH MOUNTAIN RESORTS/EVIP

Skąd w ogóle pomysł na inwestycję hotelową?

Adam Świtalski, inwestor, partner EVIP: Jak to w życiu bywa, wiele sytuacji zdarza się przez przypadek. I tak kilkanaście lat temu, właśnie przypadkowo, zaczęliśmy być – jako spółka EVIP – bardzo aktywni na rynku nieruchomości. Bazowo jesteśmy związani z consultingiem i doradztwem strategicznym. Nasza firma zrobiła najwięcej transakcji na polskim rynku pod koniec lat 90-tych i na początku 2000 roku, głównie dotyczących prywatyzacji. Mamy za sobą ponad 200 projektów. Na przestrzeni ostatnich lat formuła naszej firmy ewoluowała i zaczęliśmy inwestować własne środki. Wówczas mocno przyglądaliśmy się rynkowi nieruchomości, zrobiliśmy też kilka transakcji w tym sektorze. Dostrzegliśmy potencjał otaczających nas partnerów. Każdy z nich był ekspertem w danym obszarze sektora nieruchomości. Są to konstruktorzy, generalni wykonawcy, projektanci. Zauważyliśmy, że jesteśmy w stanie od A do Z zrealizować budowę i development projektów. Zaczęliśmy więc krok po kroku wchodzić na ten rynek.

Naszą nadrzędną zasadą jest to, że przy realizacji danego projektu musimy mieć skupiony cały know how wokół siebie – wewnątrz firmy lub razem z zewnętrznymi podmiotami.

Filip (Filip Pluciński, inwestor, partner i dyrektor zarządzający EVIP – przy. red.) i ja jesteśmy odpowiedzialni za koordynację, finansowanie, strategiczne ułożenie poszczególnych puzzli, natomiast nasi wspólnicy koordynują kwestie techniczne. W tym momencie jesteśmy pewni, że nie będziemy mieli problemu właśnie z tą stroną realizacji hotelu – współpracujemy z najlepszymi w tych dziedzinach. Dodatkowo zaprosiliśmy do współpracy operatora i znaną sieć.

Jak kształtowała się koncepcja hotelu w Szklarskiej Porębie?

AŚ: Idea inwestycji w hotel w Szklarskiej Porębie jest ideą kilkuletnią. Od dłuższego czasu obserwowaliśmy rynek. Jeździliśmy też po kraju szukając unikatowego miejsca. Wiedzieliśmy, że w przypadku nieruchomości lokalizacja jest najważniejsza, dlatego przykładaliśmy olbrzymią wagę do znalezienia odpowiedniej działki. Na tę, na której powstanie nasz pierwszy hotel, trafiliśmy dzięki partnerom. Działka jest urokliwa, ma 2,6 h, przepiękny widok na góry, posiada przedwojenny staw zasilany strumieniem górskim, który tworzy niezwykły klimat. Jest na tyle duża, że pozwala nam na budowę hotelu o odpowiedniej wielkości, choć nie chcemy, aby był bezpłciowym molochem.
Chcemy w 100 procentach wykorzystać tę lokalizację i możliwości, które daje do stworzenia oferty dla gości indywidualnych, rodzin oraz grup.

Dlaczego Szklarska Poręba? Czy inne miejscowości wchodziły w grę?

AŚ: Mocno skupiliśmy się na poszukiwaniu działki na Podhalu. Jest to bliski nam region. Mamy nie tylko dobre relacje z inwestorami, którzy wybudowali tam już hotele, ale także z wykonawcami czy projektantami. To bardzo ważne, aby grupa warszawska miała wsparcie od firm zakorzenionych w danej lokalizacji.

Szklarska jest w pierwszej trójce największych miejscowości zimowych z mocno rozwiniętą infrastrukturą narciarską. Poza tym ma bardzo ciekawy rys historyczny – przed wojną była największą miejscowością w Sudetach, a także ma bardzo interesującą ofertę na lato – wiele ścieżek do trekkingu, jazdy na rowerze, dzięki czemu jest bez wątpienia miejscowością dwusezonową. Poza tym brakuje w tym miejscu dużego, dobrego hotelu.

Byliśmy też pewni tej nieruchomości, gdyż nasi przyjaciele architekci starali się o pozwolenie na budowę, a więc wiedzieliśmy, że jest to zrobione profesjonalnie i nie ma tzw. trupów w szafie…

OPERATOR – CONSULTING PLUS HOSPITALITY

Na jakim etapie aktualnie są prace i działania w ramach inwestycji w Szklarskiej Porębie?

Dariusz Mika, dyrektor ds. inwestycyjnych i operacyjnych: Zakończyliśmy prace studyjno-projektowe, etap, w trakcie którego mieliśmy wiele uwag wynikających z naszego doświadczenia i kalkulacji. Inwestor, z naszym udziałem, wybrał partnera międzynarodowego i zawarł z nim stosowne porozumienie, w tym dokonał wyboru konkretnej marki. Czekamy na zatwierdzenie wszystkich budżetów i przechodzimy płynnie do realizacji wytycznych tej sieci, prac marketingowych oraz personalnych.

Jakie zadania będzie miała firma CplusH w trakcie otwarcia i funkcjonowania obiektu?

Najważniejszym zadaniem dla nas, jako operatora, jest przygotowanie obiektu do otwarcia zgodnie z przyjętymi terminami i wytycznymi sieci. Musimy mieć już w pełni wyszkolony i przygotowany do pracy zespół. Wiemy, że otwarcie musi mieć oprawę promocyjną w szczególności dla zbudowania poczucia wartości w zespole oraz uzyskania lokalnej sympatii w administracji i środowisku. Po otwarciu postaramy się skrócić tzw. okres stabilizacji operacji do minimum i tym samym przynosić zysk wcześniej od zakładanego terminu. Oznacza to, że dysponujemy niewielkim marginesem na popełnianie błędów. Wykorzystujemy okres początkowy (mniejszego „obłożenia noclegowego”) na poszerzanie kwalifikacji pracowników tak, aby byli gotowi do spełniania różnych ról i funkcji w hotelu…

SIEĆ I MARKA- LOUVRE HOTELS GROUP i HÔTELS & PRÉFÉRENCE

Jak aktualnie prezentuje się sieć Louvre Hotels Group?

Adam Konieczny, Development Director Europe Louvre Hotels Group: Louvre Hotels Group jest oryginalnie firmą francuską, która powstała w latach 70-tych. Początkowo skupiała się na rozwoju marek ekonomicznych, jednak zaczęło się to zmienić pod koniec lat 2000, kiedy nasz ówczesny właściciel Starwood Capital zakupił holenderską grupę hotelową Golden Tulip, mocną w segmencie czterogwiazdkowym. Cały czas brakowało nam grupy hoteli luksusowych, niestandardowych, które dobrze wpisywałby się w inwestycje w hotelach wypoczynkowych. W związku z tym, po zakupie Louvre Hotels przez Jin Jiang w 2015 roku, zaczęto szukać takiej grupy. Dostrzeżono potencjał sieci Hôtels & Préférence, która mocno rozwijała się w Chinach i w 2017 roku zainwestowano w nią, kupując 80 proc. Obecnie trwa postępująca integracja wszystkich grup, które posiada Jin Jiang. Przede wszystkim prowadzimy prace nad stworzeniem jednolitego programu lojalnościowego, który będzie skupiał ok. 150 mln członków, a także myślimy nad realizacją grupy zakupowej.
Aktualnie jesteśmy drugą największą grupą hotelową na świecie, po Marriott International. Jednak w przeciągu kilku lub kilkunastu miesięcy poszerzymy się o kolejną grupę, i tym samym zdobędziemy pozycję światowego lidera pod względem liczby hoteli. Taka jest nasza strategia…

Na zdjeciu od lewej: Hubert Bogucki – członek zarządu Prime Properties; Paula Plucińska – prezes zarządu EVIP; Filip Pluciński – inwestor, partner i dyrektor zarządzający EVIP; Adam Świtalski – inwestor, partner i dyrektor ds. rozwoju EVIP; Nicolas Dubois – Deputy General Manager Business Development Hôtels & Préférence; Arek Dziedzic – Project Manager EVIP; Dariusz Mikka – dyrektor ds. inwestycyjnych i operacyjnych Consulting Plus Hospitality; Ludwik Żukowski – prezes zarządu Consulting Plus Hospitality; Adam Konieczny – Development Director Europe Louvre Hotels Group; Karolina Stępniak – redaktor naczelna Świata Hoteli

Czym charakteryzuje się sieć Hôtels & Préférence?

Nicolas Dubois, Deputy General Manager Business Development Hôtels & Préférence: Hôtels & Préférence stworzyliśmy 20 lat temu wraz z Yannickiem Gavelle. Od samego początku stawiamy na elitarność i skupienie hoteli najlepszych z najlepszych. Nie zależy nam na szybkim powiększaniu portfolio, a oferowaniu wyjątkowych lokalizacji. Dlatego też jesteśmy tu dzisiaj razem.
Aktualnie w ramach sieci działa 150 hoteli. Ich różnorodność to wartość, nad którą nieustannie pracujemy. Spełniamy potrzeby gości poszukujących ekskluzywnych hoteli, jak również tych ceniących przytulne miejsca z intymną, swobodną atmosferą.

W naszej siedzibie głównej w Paryżu zatrudniamy 35 pracowników w działach: zarządzania, recepcji, sprzedaży, marketingu, komunikacji, e-dystrybucji, zasobów ludzkich, jak również finansowym.
Nasz dział sprzedaży oraz marketingu nadzoruje rozwój i promocję każdego hotelu z naszego portfolio, wśród firm oraz podmiotów o ugruntowanej pozycji w branży turystycznej. Jest w pełni dedykowany zarządzaniu i zwiększaniu liczby rezerwacji w sieciach Globalnego Systemu Dystrybucji, agencjach online (IDS/OTA) i silnikach rezerwacyjnych. Zapewniamy narzędzia do zarządzania kalendarzem i RFPs. Możemy także przygotować kompleksową ofertę szkolenia w zakresie technik zrządzania rentownością.

Następną interesującą kwestią są pakiety z różnymi kategoriami usług: gastronomii, spa, golf. Nasze hotele są także przyjazne dzieciom…

Rozmawiała Karolina Stępniak

Cały wywiad publikujemy w:

ŚWIAT HOTELI: sierpień – wrzesień 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.10.2019
Aktualizacja: 10.10.2019