IHG przedstawia nowy program czystości

Udostępnij artykuł
W miarę jak świat dostosowuje się do nowych standardów i oczekiwań dotyczących podróży, IHG Hotels & Resorts definiuje na nowo normy czystości, mając na uwadze komfort i bezpieczeństwo swoich gości i pracowników.

Stosując nowe, oparte na badaniach naukowych standardy, współpracując z wiodącymi w branży ekspertami Cleveland Clinic, Ecolab i Diversey sieć wprowadza program IHG Clean Promise, który ma zapewnić dodatkową ochronę i najwyższej jakości standardy.

Przyszłość podróży może wyglądać inaczej, ale bezpieczny pobyt jest fundamentem prawdziwej gościnności – i to się nigdy nie zmieni. Łącząc światowej klasy wiedzę i standardy IHG z najnowszymi badaniami naszych partnerów – Cleveland Clinic, Ecolab i Diversey, możemy zapewnić gości i współpracowników, że koncentrujemy się na ochronie ich zdrowia i dobrego samopoczucia. Program Clean Promise to najnowsze technologie, badania naukowe, najwyższej jakości środki higieniczne, częstsze i bardziej widoczne sprawdzanie norm czystości – powiedział Keith Barr, dyrektor generalny IHG.

Program IHG „Way of Clean”

Sieć IHG od wielu lat stosuje rygorystyczne zasady i procedury związane z zapewnieniem czystości w swoich hotelach. W 2015 wspólnie z partnerami Ecolab i Diversey, opracowano program „Way of Clean”. W związku z pandemią Covid-19 program ten jest obecnie rozszerzony o nowe standardy i zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (Centers for Disease Control & Prevention) oraz lokalne organy ds. zdrowia publicznego.

Program IHG „Way of Clean obejmuje obecnie czyszczenie z użyciem środków do higieny klasy szpitalnej.

Goście hoteli należących do sieci IHG mogą się spodziewać dodatkowych procedur związanych z zapewnieniem czystości i bezpieczeństwa m.in.:

  • Recepcja: ograniczenie kontaktu przy wmeldowaniu i wymeldowaniu, stacje dezynfekujące, dezynfekcja kart/ kluczy hotelowych
  • Pokoje: dodatkowa dezynfekcja przedmiotów znajdujących się w pokoju (np. pilot, elementy szklane itp.), nowe standardy dotyczące prania, użycie nowych środków do dezynfekcji całego pokoju.
  • Przestrzeń wspólna: dodatkowe czyszczenie powierzchni dotykowych, zachowanie dystansu, zastosowanie najwyższych standardów sanitarnych na basenie, siłowni i Club Lounge.
  • Restauracje, Bary i Room Service: dodatkowe standardy sanitarne oraz procedury związane z przechowywaniem żywności.
Dbanie o dobre samopoczucie gości i pracowników

Sieć IHG ściśle współpracuje z ekspertami i lekarzami z uznanej na świecie kliniki Medycznej z Cleveland, w celu opracowania wskazówek dotyczących powrotu do pracy i zapewnienia bezpieczeństwa gościom w tym nowym środowisku:

  • Informacja o czystości w hotelach i w kanałach rezerwacyjnych
  • Procedury operacyjne i oznakowanie dystansujące
  • Wskazówki dotyczące korzystania ze sprzętu ochronnego
  • Dodatkowe szkolenia i certyfikaty dla pracowników hoteli
  • Indywidulane zestawy do dezynfekcji dla gości w pokojach i restauracjach
  • Środki do dezynfekcji dostępne w przestrzeni wspólnej.
Program IHG Clean Promise i Rada ds. Czystości

Program IHG Clean Promise wejdzie w życie w hotelach należących do sieci 1 czerwca 2020 roku. Goście mogą być pewni, że ich pokój spełni najwyższej jakości standardy czystości.

Siec IHG powołała również globalna Radę ds. Czystości IHG (Global Cleanliness Board), w której skład wchodzą eksperci w zakresie zdrowia, bezpieczeństwa, działalności operacyjnej hotelu oraz relacji z gośćmi. W Radzie zasiadają również zewnętrzni eksperci m.in. James Merlino, dyrektor ds. transformacji z Kliniki w Cleveland, który pomaga opracować procesy i najlepsze praktyki związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny.

Hotele należące do sieci IHG powołają również Ekspertów ds. Czystości, którzy będą koncentrować się na zapewnieniu gościom i pracownikom najwyższych standardów czystości a także komfortu na terenie hotelu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 20.05.2020
Aktualizacja: 20.05.2020