Jak budować kartę napojów?

Udostępnij nas na:
Skompletowanie podstawowego zaopatrzenia lokalu jest prawie oczywiste, ale aby wybić się na obecnym rynku trzeba zastanowić się co będzie nas wyróżniać, trafi do naszej grupy docelowej i czym goście będą chcieli się pochwalić znajomym.

Liczą się detale, choćby dobrej jakości otwieracze do wina, czy ciekawe szkło. Starajmy się przemówić do poczucia estetyki gościa i zachęcić go do ponownego odwiedzenia naszego lokalu. Warto także zagłębić się w nowości i ciekawostki z rynku. Dobrym, aczkolwiek nieoczywistym dla osoby nieobeznanej z rynkiem rozwiązaniem, mogą być kieliszki ze szkła nietłukącego się, które zminimalizują nasze straty. Takich właśnie rzeczy powinniśmy poszukiwać.

Nie bądź passe

Obecnie dużą wagę przywiązuje się do trendów, a rynek pod tym względem zmienia się wyjątkowo dynamicznie. Budując ofertę, starajmy się dopasowywać ją do otaczającej nas rzeczywistości. Właśnie dlatego w restauracjach grupy hotelowej Accor, podajemy wina i piwa bezalkoholowe, a niedługo do oferty dołączy wino wegańskie. Chcemy wyprzedzać trendy, które się pojawiają i na bieżąco wprowadzać je do oferty. Przykładamy także dużą wagę do ekologii, nie tylko poprzez wykorzystywanie innowacyjnych technologii w procesie budowania naszych hoteli. Zlikwidowaliśmy plastikowe słomki z restauracji, staramy się pytać gości o to, ile cukru sobie życzą do kawy, aby nie dostawali zbędnych saszetek, szczególnie, że coraz mniej osób słodzi. Nie dajemy też niepotrzebnych serwetek. Bierzemy pod uwagę, że plastik rozkładać się będzie przez wiele lat i zaśmieca planetę, chcemy, żeby nasi goście wiedzieli, że jesteśmy tego świadomi i staramy się minimalizować nasz negatywny wpływ na środowisko. Stopniowo odchodzimy od wody w plastikowych butelkach, a w najbliższym czasie planujemy całkowite zastąpienie ich wodą z dystrybutora, która może być zarówno z gazem jak i bez. Widzimy, że to rozwiązanie rodem ze Stanów Zjednoczonych coraz częściej stosowane jest w warszawskich restauracjach i chcielibyśmy, aby stało się normą w naszych hotelach. Dla nowo otwierających się lokali ważne jest to także z innego powodu. Słomki, kubki etc. kosztują bardzo dużo. Jeśli ktoś otworzy swój biznes i zamówi tego dużo to będzie zwyczajnie passe i odnotuje olbrzymie straty.

Od ziarna do widelca

W restauracji Winestone opieramy się na winie, w Novo Square przywiązujemy większą wagę do piwa. W restauracji tej niedługo dostępne będą także piwa i cydry regionalne. Wise Cafe natomiast to świątynia kawy, w której wykorzystywana jest, tylko u nas dostępna, mieszanka wymyślona przez Pawła Andersa. Wypalana jest we własnej palarni i podkreśla naszą niepowtarzalność. Staramy się, aby ta kawa była dostępna we wszystkich hotelach grupy Accor w Polsce. Co raz częściej wyznawana zasada przez restauratorów to – od ziarna do widelca. Oczywiście możliwości jej wprowadzenia zależą od danego miejsca. Potencjał grupy AccorHotels jest większy niż pojedynczej restauracji, dlatego możemy pozwolić sobie na zakup palarki do kawy. Do hoteli wprowadzamy także koktajle, nie będą to specjalnie komponowane mieszanki, ale znane wszystkim rodzaje. Tym samym dywersyfikujemy dostępne alkohole w zależności od tego, jakie preferencje mają goście poszczególnych restauracji. Budując menu musimy stworzyć bazę z pozycjami ogólnie przyjętymi jako sprzedawalne wszędzie, ale też budować wyróżniki. Stawiamy zarówno na koktajle, smoothie, a także różne świeżo wyciskane soki przygotowywane przez nas, jak i napoje dostarczane do lokalu. Jest to złoty środek, który pomaga nam utrzymać satysfakcję gości na najwyższym poziomie.

 Autorami tekstu są Robert Sztuka, F&B director Orbis
Paweł Anders, project director Winestone

Cały tekst publikujemy w:
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.