Jak projektowano łazienki w Raffles Europejski Warsaw

Udostępnij nas na:
Wnętrze łazienki z założenia miało sprawiać wrażenie nowoczesnego, przy jednoczesnym zastosowaniu klasycznych materiałów. Głównym wykańczającym ściany i posadzki w pomieszczeniach mokrych w Hotelu Europejskim jest biały i szary marmur Carrara. Dobierając materiały wykończeniowe, architekci inspirowali się Białą Marianną, kamieniem już niedostępnym, ale często porównywanym do Carrary – podkreśla w komentarzu dla naszej redakcji Weronika Libiszowska z pracowni odpowiedzialnej za projekt wnętrz Raffles Europejski Warsaw – Boris Kudlička wraz z zespołem WWAA i APAW.

Lokalizacja i geometria okien w łazienkach została zaczerpnięta z archiwalnych fotografii Hotelu Europejskiego. Pojawiające się w nich dekoracyjne, fakturowane szkło jest powtórzone jako zamknięcie mebla pod umywalkami oraz wypełnienie szaf w pokoju. Podświetlone od środka, daje efekt lekkości i rozświetla łazienkę miękkim światłem.

Motyw przewodni łazienek hotelowych to nie tylko inspiracja lokalnymi archiwaliami. W każdym apartamencie, na ścianie za wanną, pojawia się sylwetka symbolu dzisiejszej Warszawy, jaką bez wątpienia jest Pałac Kultury i Nauki, zinterpretowany przez zespół projektowy w technice marmurowej mozaiki.

Ważnym elementem aranżacji wnętrz są formy mebli umywalkowych, zamknięte po bokach i od góry lustrzanymi powierzchniami o przyciemnionym kolorze. Dekoracyjności temu założeniu dodaje frez, powtarzany nie tylko w strefie umywalek, ale również na drzwiach wejściowych do łazienki.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RH2019banner.png

Wszelkie elementy dekoracyjne wykonane zostały z mosiądzu szczotkowanego, zabezpieczonego w odpowiedni sposób przed wilgocią.

Armatura łazienkowa z ozdobnym dekorem na pokrętłach wpisuje się w klasyczną elegancję stosowaną we wnętrzu.

Przestrzeń prysznica i kabiny WC potraktowana została w sposób bardziej minimalistyczny, a ściany i posadzki wykończone zostały w marmurze, kontynuując tym samym spójność materiałową wnętrza.
Oświetlenie zintegrowane w systemie DALI daje możliwość sterowanie scenami na trzech poziomach. Pierwszy z nich, najbardziej rozświetlony, to scena dzienna. Kolejny, z przygaszonymi oprawami sufitowymi, a rozświetlonym jedynie meblem umywalkowym, to scena wieczorna. Natomiast w scenie nocnej w łazience świecą się jedynie paski LED pod meblem umywalkowym i podświetlona delikatnie szczelina w suficie podwieszanym w strefie WC, co ułatwia gościom dotarcie do toalety w nocy.

Autorką jest Weronika Libiszowska
z pracowni odpowiedzialnej za projekt wnętrz Raffles Europejski Warsaw – Boris Kudlička wraz z zespołem WWAA i APA

Komentarz został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie SH-04-05-2019-stos.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.