Jak przyciągnąć turystów poza sezonem?

Udostępnij nas na:
Podczas ferii i w wakacje hotele, uzdrowiska i SPA pękają w szwach. Większość atrakcji turystycznych żyje sezonem wakacyjnym. Co robić, kiedy kończy się sezon wysoki i wyjeżdżają ostatni goście? Jak przekonać turystów, że Polskę warto zwiedzać także wiosną? Rozwiązanie podsuwa Polska Organizacja Turystyczna.

Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” organizowana jest już szósty raz przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz przez Polską Organizację Turystyczną. Z obniżek o minimum 50 proc. turyści będą mogli skorzystać 15-17 marca. Natomiast do 12 lutego trwa okres zgłoszeniowy dla partnerów branżowych. W wiosennej edycji będzie można skorzystać z ofert hotelarzy, restauratorów, przedsiębiorców turystycznych, organizacji i innych podmiotów związanych z obsługą ruchu turystycznego.

– Nie sztuką jest zapewnienie ruchu w hotelach, czy ośrodkach wypoczynkowych w sezonie wysokim.  Ważne, aby zachęcić turystów, żeby wracali do nas także po zakończonym okresie wakacyjnym. Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” to świetna okazja dla przedsiębiorców, by wypromować swoje obiekty, czy usługi – mówi Dariusz Wojtal, wiceprezes Polskiej Izby Turystycznej.

W przeprowadzonym na zlecenie POT badaniu aż 87 proc. respondentów wskazało, że odnieśli oni z uczestnictwa „dużą korzyść”, a 86 proc. zapowiedziało udział w kolejnych edycjach. Od zapoczątkowania akcji w 2016 r. skorzystało z niej prawie pół miliona turystów.

– Uważam, że to świetna akcja, bardzo dobry pomysł, szczególnie, że jest to pomysł ogólnopolski. Dla hotelarstwa jest to idealne rozwiązanie na okresy, które są trudniejsze w sprzedaży, dlatego po raz piąty bierzemy udział w akcji – zdradza nam przedstawiciel Hotelu Termy Bania w Białce Tatrzańskiej.

Na czym dokładnie polega akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”? Przez dwa weekendy w roku turyści mogą skorzystać z ofert partnerów akcji w obniżonych cenach o minimum 50 proc. Mowa nie tylko o usługach noclegowych w hotelach, agroturystykach czy uzdrowiskach. Do akcji dołączają także restauracje, muzea, kluby sportowe czy nawet firmy przewozowe. Zniżka dotyczy usługi głównej, nie musi być nałożona na wszystkie oferowane usługi.

– Proponujemy naszym gościom ceny, które są o połowę niższe, niż rynkowe w naszych hotelach w tym okresie. Widzimy jednak, że goście  do nas wracają i to nie tylko w tym przecenionym okresie, ale także wtedy, kiedy my ich potrzebujemy – mówił Gheorghe Marian Cristescu, prezes Chopin Airport Development.

Już teraz wiadomo, że w tym roku partnerami zostały Polskie Linie Lotnicze LOT i Polonus. Pełna lista partnerów wydarzenia zostanie opublikowana na stronie akcji 28 lutego. Od tego dnia turyści będą mogli rezerwować noclegi, stoliki w restauracjach, czy też kupować bilety do muzeów, teatrów i obiektów sportowych.

– Uważam, że jest to akcja, która cieszy się popularnością nie tylko wśród turystów, ale i wśród partnerów. Uważam, że takie akcje powinny odbywać się częściej, bo mamy co pokazywać – mówi przedstawiciel Szybu Maciej z Zabrza.

Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” sprzyja wyjazdom nisko budżetowym, poza sezonem, często w nieznane lokalizacje usytuowane blisko miejsca zamieszkania. Korzysta także branża turystyczna, która może liczyć nie tylko na wpływy finansowe, lecz także poprzez konsolidację działań, zyskuje możliwość wspólnej, ogólnopolskiej promocji. Wielu przedsiębiorców od udziału w akcji może odstraszyć wymagana obniżka w wysokości minimum 50 proc.

 

– Oferowana zniżka to oczywiście inwestycja, ale też rezygnacja z części marzy. Czasami jednak warto pójść o krok dalej i zainwestować, bo ta inwestycja może się zwrócić i to z nawiązką. Polacy szukają ciekawych, nowych miejsc do wypoczynku w Polsce. Tym bardziej na znaczeniu zyskują social media i rekomendacje znajomych. Nic tak dobrze nie robi jak widok wypoczętego kolegi z pracy, który swój relaks zawdzięcza miejscu, o którym nigdy nie słyszeliśmy, a zawsze marzyliśmy i to jeszcze za połowę ceny – dodaje Radosław Kaczmarek.

Dlaczego warto dołączyć do inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej? – Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” z każdą edycją przynosi coraz więcej korzyści. Również i tym razem liczymy na wzrost liczby partnerów i przygotowanych przez nich ofert. To dla nich szansa, by zaprezentować swoje najlepsze atuty i przekonać turystów do powrotu w innym terminie. Podczas ostatniej, jesiennej edycji turyści zaoszczędzili 8 milionów złotych, a drugie tyle otrzymała branża – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. – Inspirujemy Polaków do podróżowania po całej Polsce, nie tylko wewnątrz jednego regionu czy miasta – podsumowuje.

Zgłoszenia można wysyłać
za pomocą specjalnie przygotowanego formularza
znajdującego się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.