Jak wypromować hotel dzięki działaniom influencer marketingowym?

Udostępnij artykuł
Prawie 80 proc. klientów przed rezerwacją noclegu w hotelu szuka informacji w internecie, w tym czyta recenzje na blogach. Im więcej pozytywnych wzmianek znajdzie, tym bardziej prawdopodobne, że zdecyduje się na pobyt w danym miejscu. Dlatego obok standardowej reklamy i promocji marketingowej warto inwestować w działania PR-owe i influencer marketingowe. Jak wykorzystać potencjał współpracy z influencerami i wypromować hotel w internecie?

Obecnie goście hotelowi chcą czegoś więcej niż tylko noclegu. Pobyt w konkretnym obiekcie ma być dla nich nowym, inspirującym doświadczeniem. Jak zaprezentować radość płynącą z odpoczynku od codzienności czy pełen komfort noclegu w designerskim miejscu?

Najlepiej przedstawić to na przykładzie doświadczeń gościa hotelu. Dobrze, jeśli taką osobą jest bloger, ponieważ dla ponad 70 proc. użytkowników internetu to właśnie blogi stanowią główne źródło informacji o produktach i usługach. Dzięki rekomendacji ulubionego influencera są oni również skłonni skorzystać z oferty nowo poznanej marki.

Influencer marketing – sposób na zaprezentowanie hotelu

Influencer marketing to popularne uzupełnienie działań z obszaru PR i marketingu internetowego, mające na celu zwiększenie widoczności marki dla potencjalnego klienta. Opiera się na współpracy z rozpoznawalnymi i angażującymi liderami opinii. Obecnie najczęściej są to blogerzy, vlogerzy, instagramerzy lub celebryci, którzy posiadają duże grono odbiorców. Współpraca z influencerami ma ogromną przewagę nad standardową reklamą. Influencerzy wzbudzają zaufanie, a prezentowane przez nich pozytywne opinie o produkcie lub usłudze realnie przekonują czytelników do skorzystania z oferty.

Jeśli decydujemy się na rozpoczęcie współpracy z liderami opinii w promocji hotelu, warto wziąć pod uwagę kilka kwestii. Na początku należy ustalić budżet oraz sposób rozliczania współpracy (wynagrodzenie czy barter) – od tego zależy wybór influencerów oraz zakres i długość ich działań. Następnie kluczowym elementem jest stworzenie planu, aby podejmowana z influencerami współpraca przynosiła korzyści danemu hotelowi.

Jak współpracować z influencerami i zwiększyć dzięki temu liczbę rezerwacji?

Działania influencer marketingowe powinny być prowadzone długoterminowo. Regularna i dobrze przemyślana współpraca z influencerami dobranymi do grupy docelowej może realnie wpłynąć na wzrost liczby rezerwowanych noclegów. Warto pamiętać, że nie zawsze najbardziej zasięgowi liderzy opinii przyciągną potencjalnych klientów na strony rezerwacji online. Czasami efektywniej działają mikroinfluencerzy (do 30 tys. obserwujących), których skuteczność z roku na rok rośnie, a ich grono obserwujących jest silnie zaangażowane.

Jako agencja They.pl przygotowaliśmy dla sieci hoteli AccorHotels długoterminowy plan działania oparty na współpracy z influencerami oraz realizacji dedykowanych dla nich eventów o tematyce związanej z hotelami. Trzonem działań komunikacyjnych z liderami opinii były 3 obszary:

  1. Regularna współpraca ze średnio zasięgowymi influencerami.

Średnio zasięgowi blogerzy (od 30 do 80 tys. obserwujących) odwiedzający hotele znajdujące się w sieci AccorHotels na bieżąco relacjonowali pobyt w social mediach, a następnie opisywali swoje doświadczenia i wrażenia we wpisach na blogu. Nawiązaliśmy w ten sposób współpracę z ponad 50 blogerami, a w efekcie wygenerowaliśmy prawie 200 wzmianek, w których znalazły się informacje o sieci AccorHotels.

  1. Przeprowadzanie wywiadów z influencerami o ich ulubionych miastach i publikowanie ich w internetowym Magazynie AccorHotels.

Poza publikacją informacji o marce w kanałach influencera warto wykorzystać jego zasięgi, aby wraz z nim przygotować wartościową treść do opublikowania we własnych kanałach komunikacyjnych. Dla AccorHotels w działaniach PR duży nacisk kładziemy na pokazywanie walorów turystycznych miejscowości, w których znajdują się hotele sieci. Zaangażowaliśmy w to również influencerów, którzy udzielali wywiadów o swoim ulubionym mieście, by opowiedzieć o jego prawdziwym obliczu. Materiały opublikowaliśmy w internetowym Magazynie AccorHotels, a następnie promowaliśmy w kanałach social media blogera. Z liderami opinii przeprowadziliśmy 50 wywiadów o kilkudziesięciu miastach w Polsce i Europie.

Autorką jest Monika Pikor
PR & Influencer marketing specialist
w agencji digital marketingowej They.pl

Cały tekst publikujemy w:

ŚWIAT HOTELI WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 22.11.2018
Aktualizacja: 23.11.2018