Jakie są zadania menedżera restauracji?

Udostępnij artykuł

Komentuje: Izabela Winsztal, marketing manager Blue Frog

W czasach, kiedy rynek gastronomiczny jest mocno zdywersyfikowany, a konkurencja w tym segmencie jest bardzo duża, marki poszukują wyróżników, które pozwolą im pozyskać i zatrzymać grono lojalnych klientów. Obecnie, obok wysokiej jakości produktów czy zróżnicowanej oferty, coraz ważniejszą rolę odgrywa profesjonalny i zaangażowany personel.

Kelnerzy i barmani pełnią rolę wizytówek naszych lokali – to oni tworzą i definiują markę, wchodząc w bezpośrednią relację z gośćmi oraz dbając, by doświadczenie klienta pozostało jak najlepsze. Właśnie dlatego poświęcamy wiele czasu na szkolenia kadry w zakresie „miękkich” kompetencji, a także stale rozwijamy naszych pracowników pod względem umiejętności biznesowych.

W AmRest możliwości rozwoju są niemal nieograniczone: awans pionowy, zmiana stanowiska lub działu, wyjazdy za granicę. Świadomie nie zdefiniowaliśmy jednej ścieżki kariery, ale opracowaliśmy szereg narzędzi i programów hrowych, by każdy miał przestrzeń do rozwoju. W efekcie 85 proc. stanowisk managerskich obsadzanych jest kandydatami z wewnątrz. To wielki sukces, gdyż budujemy doświadczony, zaufany zespół, który zna i rozumie charakter naszego biznesu. Dzięki temu, możemy polegać na naszych managerach, dając im dużą moc sprawczą.

Kierownicy naszych restauracji działają jak właściciele – są odpowiedzialni za wyniki operacyjne i finansowe, rekrutację i rozwój pracowników, a także relacje z gośćmi. Zakres ich obowiązków jest szeroki, dlatego bardzo ważna jest umiejętność tzw. multitaskingu. Oprócz „twardych” kompetencji, jak umiejętności analityczne czy znajomość ekonomii, niejednokrotnie kluczowe dla tego stanowiska są zdolności interpersonalne – łatwość w budowaniu i utrzymywaniu relacji czy umiejętności mediacyjne. Dla marki Blue Frog, konceptu łączącego ofertę restauracyjną i barową, gościnność oraz uśmiech to najważniejsze wartości. Naszych pracowników cechuje pasja do jedzenia i pozytywna energia, którą każdego dnia dzielą się z gośćmi.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – KWIECIEŃ  2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 06.05.2019
Aktualizacja: 06.05.2019