Jakie środki ostrożności zastosowały warszawskie piekarnie?

Udostępnij artykuł
[TYLKO U NAS] Jedną z konsekwencji, wprowadzonego w piątek stanu epidemiczny w Polsce, jest zamknięcie barów, klubów i restauracji, jak również ograniczenia w funkcjonowaniu galerii handlowych, w których działać mogą jedynie sklepy spożywcze, apteki i pralnie. Bez zmian pracują także piekarnie. Jakie środki ostrożności podjęły warszawskie punkty sprzedaży pieczywa?

Piekarnie Cukiernie Putka poinformowały, że funkcjonują bez zmian, zawieszona została jedynie możliwość konsumpcji na miejscu, dodatkowo piekarnie zostały zaopatrzone w dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dla klientów i personelu, jak również zwiększono częstotliwość czyszczenia wszystkich newralgicznych miejsc tj. klamek, blatów, witryn, kas fiskalne oraz terminali płatnicze.

Wdrożyliśmy dodatkowe procedury higieniczne na etapie produkcji, pakowania i dystrybucji, wprowadziliśmy zmiany w ekspozycji produktów, a nasi pracownicy zachowują jeszcze większą ostrożność w każdym aspekcie ich pracy oraz obserwują swój stan zdrowia – czytamy w oficjalnym oświadczeniu.

Dodatkowo marka zachęca do korzystania z płatności bezgotówkowych i prosi klientów o rozwagę, apelując, by liczba klientów, którzy jednocześnie przebywają w punkcie, nie przekraczała pięciu osób.

W związku z tym, że dzieci nie chodzą do szkół, marka przygotowała PUTworne historie dla najmłodszych. Bajki można znaleźć na stronie www.putwory.pl lub YouTube.

Piekarnia Cukiernia Grzybki, podobnie, jak Putka wprowadza limit klientów, którzy znajdują się na terenie sklepu do trzech, rekomenduje płatność kartą oraz zachowanie dystansu od pozostałych osób, chcących kupić pieczywo. Firma zawiesiła do odwołania serwis w punktach gastronomicznych przy ulicy Malowniczej 33 oraz Naruszewicza 30.

Przystanek Piekarnia w trosce o klientów i pracowników zawiesza wydawanie i konsumpcję posiłków i napojów na miejscu, śniadania, lunche, kawę i inne napoje podawane będą tylko na wynos. W środku punktu może przebywać tylko dwóch klientów, reszta proszona jest o oczekiwanie na zewnątrz

Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska, w swoich punktach Smacznego Warszawo nie będzie serwować dań i napojów na miejscu – jednak jest opcja ich zakupu na wynos. Najlepiej, aby w środku przebywało od jednego do trzech klientów.

Gorąco Polecam nie będzie serwować kawy w porcelanowych filiżankach, tylko w papierowych kukach z opcją na wynos. Dodatkowo marka zapewnia płyn dezynfekujący dla klientów, nie eksponuje nieosłoniętych produktów na ladach i korzysta z rękawiczek jednorazowych. Podobnie, jak pozostałe firmy rekomenduje płatność kartą oraz wdrożyła dodatkowe procedury higieniczne przy produkcji i dystrybucji.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 16.03.2020
Aktualizacja: 16.03.2020