Karolina Pacoń z Kuchni za Ścianą o rynku: Goście poszukują nowych wrażeń

Udostępnij nas na:
Komentuje Karolina Pacoń, opiekun marki Kuchnia za Ścianą
Branża od dłuższego czasu pozostaje w dobrej kondycji z perspektywami dalszego rozwoju. Jednocześnie staje się ona coraz bardziej konkurencyjna, cały czas powstają nowe koncepty, a wymagania i świadomość klientów nieustannie rosną. Marki chcące utrzymać przywiązanie gości muszą potrafić pokazać swoje wartości nie tylko w reklamie, ale również w komunikacji, filozofii i zrównoważonych działaniach firmy.

W gastronomii konsument coraz częściej domaga się transparentności, zadaje pytania dotyczące sposobu produkcji jak i pochodzenia składników. Z drugiej strony, oczekuje atrakcyjnej ceny i wysokiej jakości, które wciąż mocno wpływają na decyzje zakupowe. W badaniu GfK aż 48 proc. respondentów zadeklarowało, że główną barierą do jadania poza domem jest brak funduszy w budżecie. W tej kwestii z pewnością w najbliższych miesiącach dużym wyzwaniem będą podwyżki kosztów wynagrodzeń, energii oraz produktów spożywczych – w badaniu KPF i IRG SGH aż 89,3 proc. badanych uważa, że ceny żywności są wyższe niż przed rokiem.

Co więcej, w Polsce w porównaniu z krajami zachodnimi cały czas brakuje zaufania do jedzenia poza domem – w badaniu GfK aż 18 proc. respondentów zadeklarowało, że woli przygotowywać jedzenie w domu, ponieważ ma pewność z jakich składników przygotowywane są posiłki. W dużych miastach coraz bardziej odczuwalne stają się trendy wynikające z większego zainteresowania tematami zdrowia i naszego wpływu na środowisko naturalne, na przykład fleksitarianizm (ograniczenie mięsa w codziennej diecie) czy rozwiązania zmniejszające marnowanie żywności czy zużycie surowców takich jak plastik. Dlatego restauratorzy powinni pamiętać o nowych grupach gości, które pojawiły się w ostatnim czasie i być w stanie wyjść do nich ze swoją ofertą. Jednocześnie obserwujemy, że mimo głębokiego przywiązania do tradycyjnych smaków goście poszukują nowych wrażeń i różnorodności, chcą jeść urozmaicone dania i wciąż być zaskakiwani ciekawymi połączeniami smakowymi.

Kilka lat temu tworząc koncepcję Kuchni za Ścianą staraliśmy się uwzględnić wszystkie te czynniki. W efekcie widzimy wciąż rosnące zainteresowanie naszą ofertą, pozwalającą klientowi na indywidualne skonstruowanie swojego posiłku z codziennie zmieniającego się menu, zgodnie z jego preferencjami pod względem ilości i rodzaju dań. Jako jedni z pierwszych w Polsce zareagowaliśmy na potrzeby naszych stałych gości, dbających o środowisko naturalne wprowadzając do naszej sieci opakowania wielorazowe. Jako sieć czujemy również odpowiedzialność społeczną, prowadzimy program „Podaruj obiad osobie potrzebującej”, który bezinteresownie wsparło wielu naszych gosci, w efekcie czego każdego miesiąca wydajemy obiady podopiecznym kilku warszawskich fundacji. Mnogość restauracji i dość duże rozdrobnienie rynku wymaga od nas ciągłej analizy wielu czynników i odpowiadanie na zmieniającą się sytuację i oczekiwania gości. Przed nami niewątpliwie okres pełen wyzwań i jak i nowych możliwości.

Materiał został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
na potrzeby publikacji

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.