Karp na święta (i nie tylko) w Makro Polska

Udostępnij artykuł

W halach Makro Polska znaleźć można karpie w postaci: żywej, patroszonej, tuszy, filetów ze skórą, filetów nacinanych czy steków. Ryba ta jest szczególnie popularna w Polsce w okresie Bożego Narodzenia oraz stanowi podstawę wielu tradycyjnych potraw świątecznych. Ciekawym trendem jest to, że żywy karp traci na popularności na rzecz gotowych elementów (karpia patroszonego, płatów czy filetów), które pozwalają na szybsze przygotowanie dania dla gości restauracji. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się tzw. filety nacinane z karpia, niemal pozbawione drobnych ości, które mogą zniechęcać klientów lokalu.

Jednym z dostawców karpia dla sieci hurtowni Makro Polska jest Polski Karp – Organizacja Producentów zrzeszająca gospodarstwa rybackie z całej Polski, które hodują karpia w tradycyjny sposób, przekazywany często z pokolenia na pokolenie. Gospodarstwa te kładą duży nacisk na dobrostan karpia i zapewniają rybom odpowiednie warunki bytowania. Karpie rosną w warunkach naturalnych oraz są dokarmiane jedynie w ostatnim roku życia zbożem. Wszystkie zrzeszone gospodarstwa posiadają także profesjonalny transport z optymalnym natlenieniem wody. Ryby pochodzące od producentów zrzeszonych w organizacji Polski Karp są wyhodowane zgodnie ze sztuką oraz nie posiadają zapachu i smaku „mułu”.  Sieć współpracuje także z lokalnymi dostawcami karpia, m.in. gospodarstwem Lasochów w Oksie pod Kielcami, które zostało włączone do unijnej sieci Dziedzictwa Kulinarnego Świętokrzyskiego.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
link do aktualnego numeru: PAŹDZIERNIK

Karp na polskich stołach zagościł już w XIII wieku. Jest popularny w polskiej kuchni i ma status ryby królewskiej, choć w innych krajach jest uznawany nawet za szkodnika. Na smak karpia wpływ ma jego wiek oraz wielkość – młody karp ważący od 1,2 do 1,4 kg będzie miał delikatne mięso, idealne na dzwonka, natomiast mięso karpia dużego o wadze od 2 do 2,5 kg będzie twardsze i mniej soczyste, idealne do filetowania.  Mięso karpia nie tylko cechuje się wyjątkowym smakiem, ale jest także źródłem wartości odżywczych, które korzystnie wpływają na zdrowie – wapnia, fosforu, potasu czy sodu. Regularne spożywanie karpia wpływa korzystnie na pamięć, pracę serca oraz układ odpornościowy organizmu. Walory smakowe i zdrowotne karpia oraz jego wszechstronność pozwalają na tworzenie dań zarówno tradycyjnych, jak i nietypowych, które urozmaicą menu lokalu i zaskoczą gości.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 11.12.2017
Aktualizacja: 11.12.2017