[SPECJALNIE DLA NAS] Doskonale wszyscy wiemy, że sytuacja w branży hotelarskiej odzwierciedla koniunkturę gospodarczą. W poprzednich latach sytuacja ekonomiczna w Polsce była bardzo dobra, co wpływało pozytywnie na kondycję hotelarstwa. Jednakże analitycy prognozują osłabienie dynamiki wzrostu PKB, co jest zgodne z wolnorynkowymi cyklami koniunkturalnymi – komentuje dla naszej redakcji Katarzyna Niezgoda dyrektor ds. rozwoju biznesu Vienna House.
Zaobserwowaliśmy również negatywny wpływ na biznes hotelarski rządowej decyzji o wprowadzeniu niehandlowych niedziel. Goście z krajów takich jak Izrael rzadziej odwiedzają nasz kraj w weekendy.
Jednakże póki co branża hotelarska w Polsce ma się bardzo dobrze, co wynika między innymi z doskonałej kondycji rynku spotkań i kongresów oraz turystycznej atrakcyjności Polski. To sprawia, że mimo rosnącej podaży hoteli obłożenie w pierwszej połowie roku utrzymywało się na wysokim poziomie. Szczególnie obserwowaliśmy to w Katowicach i Łodzi, które były gospodarzem, m.in. Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej poniżej lat 20 i zapewniły biznes hotelom Vienna House Easy Katowice i Vienna House Andel’s Lodz. Stabilny poziom obłożenia obserwujemy też w Krakowie.
Na drugą połowę roku patrzymy optymistycznie, dzięki takim wydarzeniom jak Światowy Kongres Antydopingowy w Katowicach i innym eventom już zarezerwowanym w naszych hotelach. Zdajemy sobie jednak sprawę, że polski rynek hotelarski staje się coraz bardziej nasycony, a osłabienie wzrostu gospodarczego sprawi, że stanie się on jeszcze bardziej konkurencyjny. Hotele muszą przyciągać gości ze wszystkich segmentów coraz ciekawszą ofertą i polityką cenową, odpowiadającą na ich coraz bardziej świadome wymagania.
W Vienna House już dziś zmieniamy nasze usługi z myślą o gościach. Przede wszystkim inwestujemy w renowację obiektów – w tym roku trzy hotele: Vienna House Easy Cracow, Vienna House Andel’s Cracow i Vienna House Amber Baltic Miedzyzdroje zyskują lub już zyskały nowe oblicze. Stawiamy na proekologiczne rozwiązania – i to zarówno w płaszczyźnie marketingowej (prowadzimy akcję komunikacyjną #neverstopcaring), jak i operacyjnej. Rezygnacja z jajek „trójek”, stacje do ładowania samochodów elektrycznych, żarówki energooszczędne czy wielorazowe lub biodegradowalne rurki do napojów to tylko niektóre z przykładów. Stawiamy też na lokalność i najwyższą jakość w naszej ofercie gastronomicznej, co jest odpowiedzią na aktualne trendy i oczekiwania klientów. Widzimy na przykład, że goście konferencyjni nie zadowolą już się „zwykłą kawą i herbatą”. Oczekują szlachetnych gatunków i dobrej jakości, a my im to zapewniamy.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.