KFC zachęca potencjalnych pracowników

Udostępnij artykuł
KFC obsługuje kilkanaście milionów gości każdego dnia w ponad 18 000 restauracji na całym świecie. W Polsce firma zatrudnia prawie 8000 pracowników w ponad 260 restauracjach. Marce ufają przede wszystkim studenci, mamy powracające na rynek pracy i osoby w wieku 50 plus. Co KFC oferuje swoim potencjalnym pracownikom?
Pracownicy KFC to po prostu fajni ludzie

Dla pracowników ważna jest atmosfera w firmie, w której mogą czuć się swobodnie i wyrażać swoje poglądy. Potwierdzają to najnowsze badania. Firma AmRest (właściciel marki KFC) przygotowała we współpracy z HRM Institute raport „Międzynarodowy krajobraz radości w pracy 2019”, z którego wynika, że aż dla 94 proc. ankietowanych radość w pracy jest ważna. Dla AmRest to właśnie radość jest jednym z najważniejszych elementów kultury organizacyjnej firmy. Jakie korzyści płyną z przychodzenia do pracy, gdzie panuje radosna atmosfera? Lepsza komunikacja ze współpracownikami, otwartość do pracy zespołowej i większa ilość energii do działania.

Takie podejście jest szczególnie ważne dla młodych ludzi, najczęściej studentów, którzy chcą łączyć studia z pierwszymi pozytywnymi doświadczeniami zawodowymi. To właśnie dla nich KFC oferuje elastyczny grafik. W KFC jest więc czas na karierę i czas na studia, a także na swoje oryginalne hobby. Do zgranej ekipy KFC dołączają również bardzo młode osoby. Sezonowo, głównie w wakacje, w KFC pracuje młodzież od 16. roku życia, która stając się częścią zgranej paczki, może zrobić swój pierwszy krok w stronę przedsiębiorczości.

Elastyczność w pracy jest bardzo ważna

W KFC to od pracownika zależy, ile dni w tygodniu chce pracować – niektórzy wybierają dwudniowy tydzień pracy, inni pracują trzy dni w tygodniu, a niektórzy pięć. Pracownicy mogą korzystać z harmonogramu czasu pracy online, uzupełniając swoją dyspozycyjność. Dostęp do aplikacji dla pracowników jest chroniony indywidualnym loginem i hasłem. Takie podejście do pracownika, gdzie uwzględniane są jego potrzeby, przyciąga do KFC powracające na rynek pracy mamy. Dla pracujących kobiet ważne są godziny pracy dopasowane do ich potrzeby opieki nad dziećmi.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – SIERPIEŃ-WRZESIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Inwestycje w rozwój zespołów w różnym przedziale wiekowym

Dojrzałe osoby, w wieku 50 plus, nie boją się wyzwań i świetnie dogadują się z młodszymi koleżankami i kolegami. KFC, jako firma o bogatym międzynarodowym doświadczeniu w zarządzaniu różnorodnością (diversity management), wie, jak rozwijać zróżnicowany potencjał pracowników. Pracodawca stawia przede wszystkim na budowanie zespołu i zagwarantowanie jak najlepszych warunków rozwoju kariery. – Naszą strategią jest, że każdy, bez względu na wiek czy zainteresowanie, może znaleźć u nas swoje zawodowe miejsce. Wśród naszych pracowników są również osoby, które posługują się językiem migowym. Z dumą komunikujemy to, że #jesteśmy różnorodni –wyjaśnia Edyta Wiśniewska, Recruitment and Employer Branding Manager z AmRest Holdings SE.

85 proc. wewnętrznych awansów

Pracownicy KFC mogą doskonalić swoje umiejętności na każdym szczeblu rozwoju kariery. Pomagają im w tym solidne szkolenia wewnętrzne, do których mają dostęp online i w wersji mobile. W firmowym systemie mogą także zapoznać się z obowiązującymi w KFC standardami i dobrymi praktykami. Edyta Wiśniewska dodaje: – W KFC uważamy, że droga do sukcesu wiedzie przez naturalne talenty. Każdy z nas je ma. Wspieramy naszych pracowników w rozwijaniu ich mocnych stron, bo głęboko wierzymy, że zyskuje na tym nasza kultura organizacyjna. U nas możesz być po prostu sobą!

Kandydaci do pracy u przyszłego pracodawcy szukają także atrakcyjnego wynagrodzenia i stabilności. W KFC respektowane są przepisy prawa pracy. Pracownik po zakończeniu okresu próbnego może zawrzeć umowę zlecenia lub umowę o pracę. A najlepsi mogą liczyć na nagrody i premie. Dodatkowo, pracownicy KFC mogą korzystać z karty bonAmpetit, dzięki której otrzymują zniżki we wszystkich markach restauracyjnych AmRest w Polsce.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 12.09.2019
Aktualizacja: 12.09.2019