Kolejne targi Eurogastro już za nami

Udostępnij artykuł

Na targi przybyło ponad 19 tysięcy przedstawicieli branży horeca chcących zmodernizować zakład gastronomiczny, podwyższyć standard obsługi, zmienić wystrój lokalu czy zwiększyć wybór i jakość oferowanej oferty. Na zwiedzających czekało wiele atrakcyjnie przygotowanych stoisk, reprezentowanych przez najważniejsze firmy sektora horeca. W ich ofercie znalazł się m.in. profesjonalny sprzęt gastronomiczny oraz meble, urządzenia i akcesoria niezbędne do wyposażenia zaplecza kuchennego, elementy wystroju restauracji i barów, a także oprogramowanie i systemy zarządzania. Swoje propozycje przedstawili również dostawcy produktów żywnościowych dla gastronomii, surowców dla cukiernictwa i piekarnictwa a także napojów bezalkoholowych i alkoholowych.
Wystawcy prześcigali się w oryginalnych pomysłach na zachęcenie zwiedzających do odwiedzenia ich ekspozycji i zapoznania się z ofertą. Na stoiskach odbywały się widowiskowe pokazy kulinarne – Convotherm, Macro, Rational oraz wiele innych firm, prezentowało swoje produkty w ten właśnie sposób. Zwiedzający na żywo mogli przekonać się, jak działają najnowsze urządzenia wykorzystywane w przygotowywaniu żywności, osobiście ocenić smak i wygląd przyrządzonych potraw. A wszystko w wykonaniu prawdziwych mistrzów kucharskiego fachu. Nie lada niespodziankę przygotowała firma Stalgast, na której stoisku odbywały się koncerty Ryszarda Bazarnika, uczestnika drugiej edycji programu „Mam talent” w TVN. Artysta grał na specjalnie przygotowanym instrumencie – Stalgastofonie, wykonanym z pojemników gastronomicznych GN.
Tegoroczna edycja, jak przystało na imprezę o międzynarodowym charakterze, była miejscem inauguracji wielu produktów i usług.
Gourmet Foods po raz pierwszy zaprezentował herbaty organiczne DILMAH – sześć nowych odmian tego szlachetnego napoju wkrótce pojawi się w ofercie firmy. Na targach debiutował również tradycyjny produkt kuchni francuskiej Flammekueche oferowany przez firmę Maitre Pierre. Nowością były oleje w spray’u – PASSION Extra Virgin Oil wystawiane przez firmę PASSION OIL – ekonomiczne, bo pozwalające zaoszczędzić 60 proc. w stosunku do standardowej butelki oleju (występują w dziesięciu różnych smakach). Victoria Cymes prezentowała wprowadzony właśnie do oferty jednodniowy sok z gruszki oraz nowy, rumowo-czekoladowy smak syropu barmańskiego rekomendowanego przez Stowarzyszenie Polskich Barmanów.
Na targach można było zapoznać się z wieloma nowościami sprzętowymi – zaprezentowano m. in. nowy terminal POS z ekranem dotykowym, który oferowała firma Softach. Na stoisku firmy Convotherm można było obejrzeć nowy piec z funkcją eco-cooking pozwalającą zaoszczędzić nawet do 25 proc. energii w procesie pieczenia większych kawałków mięsa, mobilny piec nie wymagający podłączenia do instalacji wodnej i odpływowej, a także Easy Viev – rozwiązanie umożliwiające podłączenie pieca do telewizora i wyświetlanie na nim m.in. czasu oczekiwania na poszczególne dania. Firma Krosno Metal zaprezentowała schładzarkę odpadów organicznych – sprzęt, który w myśl przepisów unijnych wkrótce już będzie musiał posiadać każdy lokal gastronomiczny. Ciekawostką była oferta firmy Cool Brands – nagrodzone w konkursie targowym mobilne krzesełko restauracyjne do karmienia dzieci – MINUI HandySitt – estetyczne i praktyczne rozwiązanie do każdego punktu gastronomicznego. Na stoisku MAKRO prezentowane były produkty z linii sygnowanych markami dostępnymi wyłącznie w sieci Makro – Rioba, H-Line oraz Horeca Selekt – ta ostatnia stanowi nową jakość produktów spożywczych, opakowań i profesjonalnego sprzętu gastronomicznego dla klientów sektora HoReCa. Ciekawą propozycję przedstawiła firma VOIGT – zapachowy preparat do sanitariatów oparty o nanotechnologię – Nano SAN. Dzięki zawartym w nim cząsteczkom krzemu powoduje, że myte powierzchnie stają się hydrofobowe. Warto również wspomnieć o premierowym pokazie Smart Dose firmy JohnsonDiversey Polska – opatentowanego koncentratu z automatycznym systemem dozowania, który jako połączenie dwóch prepratów – do czyszczenia ogólnego i zmywania naczyń – jest ekonomiczny i bezpieczny w użyciu.
Pierwszego dnia goście targowi mieli możliwość obserwowania pokazów kulinarnych w wykonaniu członków Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni odbywających się pod hasłem „OSSKiCi Partnerzy”. Drugiego dnia odbył się finał drugiej już edycji autorskiego konkursu Roberta Sowy „Kulinarny Talent”, który ma na celu wyłonienie wybitnych talentów kulinarnych wśród młodych kucharzy. Natomiast trzeciego dnia odbyły się „EuroGastro Flair Show 2010 – Tandems” – widowiskowe mistrzostwa sztuki barmańskiej, których głównym założeniem było propagowanie Working Flair – nowoczesnej sztuki obsługi gości, jako światowego standardu pracy barmana. Zawody zostały objęte patronatem merytorycznym przez największą światową organizację zrzeszającą barmanów flair – World Flair Association (WFA) a ich organizatorem była Flair Academy, kierowana przez Marcina Osypińskiego, ambasadora World Flair Association w Polsce.
Podczas trzech dni na Eurogastro można było zobaczyć, jak najlepsi bariści w Polsce przygotowują kwę. Zawodnicy walczyli o tytuł króla kawy przed znamienitym gronem sędziów międzynarodowych, wśród których znalazł się również Mistrz Polski Baristów, Marcin Rusnarczyk.
IX SCAE Mistrzostwa Barista już po raz drugi z rzędu wygrała kobieta. Na Mistrzostwach Świata WBC (World Barista Championship) Londyn 2010 nasz kraj reprezentować będzie Izabela Popiołek z Green Coffee.
Honorowy patronat nad imprezą objął Waldemar Pawlak, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Gospodarki. Następne targowe spotkanie za rok 23-25 marca 2011 r. w Warszawie, w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ulicy Marsa 56c.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 06.04.2010
Aktualizacja: 06.04.2010