Krakowski Hotel Saski będzie działał pod marką Curio Collection by Hilton

Udostępnij artykuł
Sieć Hilton podpisała z firmą Abriz umowę na modernizację i otwarcie w 2021 roku Hotelu Saskiego Kraków pod marką Curio Collection by Hilton.

Nieruchomość zlokalizowana w samym sercu krakowskiego Starego Miasta, w pobliżu Rynku Głównego, zostanie przekształcona w jeden z najbardziej rozpoznawalnych hoteli w Krakowie. Hotel Saski, w którym zatrzymywali się goście odwiedzający Kraków przez niemalże 200 lat, w XIX wieku był częścią najważniejszych wydarzeń w kulturalnej stolicy Polski. Hotel posiada wspaniałą salę koncertową, w której występowali m.in. kompozytorzy Ferenc Liszt i Johannes Brahms.

Renowacja pochłonie wiele milionów dolarów, ale hotel z pewnością zachowa swój wyjątkowy charakter i powróci do dawnej świetności. Po przebudowie i modernizacji, w hotelu dostępnych będzie 113 pokoi, pomieszczenia wspólne i sala koncertowa, którą będzie można wynająć.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Curio Collection by Hilton posiada w swoim portfolio wyjątkowe hotele i kurorty, wyselekcjonowane starannie ze względu na ich nadzwyczajny charakter i historię – powiedział Patrick Fitzgibbon, wiceprezes ds. rozwoju, EMEA, Hilton. – Kulturowe znaczenie tego obiektu czyni go doskonałą lokalizacją na pierwszy w Polsce hotel marki Curio Collection, który zapewni luksusowe zakwaterowanie dla ponad 13 milionów turystów odwiedzających co roku Kraków.

– Infrastruktura Krakowa i okolic ciągle się poprawia, a dzięki rekordowej liczbie osób odwiedzających miasto, bez wątpienia jest zapotrzebowanie na hotel tego typu – powiedział Jan Pilch, prezes Abriz. – Jesteśmy dumni, że otworzymy pierwszy w Polsce hotel, będący częścią marki Curio Collection i nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli powitać pierwszych Gości w 2021 roku – dodał.

Prace rozpoczną się na początku 2019 r. i po modernizacji w Hotelu Saskim Kraków, Curio Collection by Hilton, znajdzie się elegancka restauracja oraz bar. Goście będą mieli do dyspozycji basen, centrum spa i fitness, a podróżujący służbowo – dostęp do centrum biznesowego.

– Niedawno świętowaliśmy otwarcie naszego 50. hotelu marki Curio Collection, dlatego cieszymy się, że możemy wprowadzić tę markę również do Polski, w ramach ciągłego poszerzania naszej oferty o wyselekcjonowane, wyjątkowe hotele i kurorty na całym świecie – powiedział Mark Nogal, dyrektor globalny, Curio Collection by Hilton, i dodał: Hotel Saski Kraków to idealny obiekt dla marki Curio, spełniający oczekiwania gości.

Krakowskie Stare Miasto jest znane z zabytkowych kościołów, wielu interesujących muzeów i rozległego, największego w Europie, Rynku Głównego. To miasto, z wieloma tętniącymi życiem placami oraz cichymi zaułkami, to kluczowy punkt każdego turystycznego wyjazdu do Polski, a Hotel Saski Kraków, Curio Collection by Hilton, zapewni Gościom szeroki wybór wyjątkowych wrażeń.

Wszystkie hotele należące do marki Curio Collection należą do programu Hilton Honors, wielokrotnie nagradzanego programu lojalnościowego obejmującego 14 marek światowej klasy hoteli Hilton. Członkowie programu, którzy dokonują rezerwacji bezpośrednio przez dedykowane kanały Hilton mają dostęp do zniżek członkowskich, darmowego Wi-Fi oraz do dodatkowych udogodnień dostępnych dzięki aplikacji mobilnej Hilton Honors.

Hilton działa w Krakowie już od niemal 20 lat, zaś Hotel Saski Kraków będzie piątym hotelem sieci Hilton w mieście i dołączy do DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Centre, Hampton by Hilton Krakow, Hilton Garden Inn Krakow oraz Hilton Garden Inn Krakow Airport.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 18.09.2018
Aktualizacja: 18.09.2018