Krakowskie hotele Accor stawiają na ciągły rozwój pracowników

Udostępnij artykuł
Konieczność podnoszenia kwalifikacji podyktowana zmieniającymi się wymaganiami gości to motor napędowy szkoleń i indywidualnego podejścia do pracownika w krakowskich hotelach Grupy Accor.

Rozbudowany system szkoleń, który jest integralną częścią podróży zawodowej pracownika pozwala na rozwijanie kompetencji i nowych możliwości. Bardzo często osoby, które wiążą się z Grupą Accor zostają w niej na wiele lat, ze względu na to, że mogą zdobywać nowe umiejętności, a co za tym idzie zmieniać stanowiska oraz hotele, w których pracują. To właśnie dzięki zaangażowaniu, które tworzy się podczas tego procesu mamy silne, zgrane zespoły, na których można polegać.

Accor podkreśla, że ufa pracownikom, dlatego jeśli wykazują chęć rozwoju i podejmowania wyzwań powierzane są im dodatkowe zadania. Dobrym przykładem tej praktyki jest prowadzenie kont social media poszczególnych hoteli. Profile Mercure Kraków Stare Miasto, Novotel Kraków Centrum, Novotel Kraków City West czy ibis Kraków Stare Miasto prowadzone są przez pracowników, którzy mają całkowitą dowolność kreatywną (z zachowaniem standardów poszczególnych marek hotelowych). Bardzo dużo osób, które szybko pną się po szczeblach to millenialsi, są zaangażowani, chcą się uczyć, zadają wiele pytań i wykorzystują szanse pojawiające się na ich drodze.

Konieczność podnoszenia kwalifikacji na każdym szczeblu wpływa na jakość serwisu jaka prezentowana jest gościom. Dzięki wyjazdom do innych hoteli w kraju i za granicą należących do sieci pracownicy mogą obserwować w jaki sposób wdrożone zostały już pewne rozwiązania i na tym przykładzie wprowadzać je w hotelu, w którym pracują.

Transfery osób pomiędzy hotelami mają na celu wdrożenie sprawdzonych rozwiązań w innych miejscach i nieustanne dążenie do doskonałości, tak aby gość na każdym kroku czuł, że kupuje coś więcej niż nocleg ze śniadaniem. Przykładem zmian personalnych, które mają na celu rozwój poszczególnych hoteli są awanse Violety Krzemień-Banot, która po czterech latach prowadzenia hotelu Novotel Kraków City West przeszła na stanowisko dyrektorskie do combo Novotel Kraków Centrum oraz ibis Kraków Centrum, a także Macieja Leśniaka, który po współzarządzaniu hotelem ibis i ibis Budget Kraków Stare Miasto awansował na dyrektora operacyjnego combo Novotel Kraków City West i ibis Budget Kraków Bronowice

Poszczególne marki hotelowe mają swoje pasje. Mercure inspiruje się lokalnością, ibis to muzyka, a Novotel nastawiony jest na wspólne spędzanie czasu. Na wymagającym rynku hotelarstwa wyróżniamy się tym, że poza angażowaniem w szkolenia i rozwój zawodowy, umożliwiamy pracownikom realizowanie ich pasji. Przykładem takiego działania jest wystąpienie pracownic hotelu Mercure Kraków Stare Miasto obok profesjonalnych modelek podczas pokazu mody organizowanego w hotelu, występ osoby zatrudnionej w hotelu ibis podczas wydarzenia ibis Music, czy organizowanie wystawy fotografii w Novotelach składającej się z prac pracowników. Novotele kojarzone są z rodzinnością i sportem, a ich załoga i dyrektorzy to zapaleni biegacze. Dlatego właśnie między innymi Novotel Kraków Centrum i Novotel Kraków City West są wieloletnimi partnerami Cracovia Maratonu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 29.10.2019
Aktualizacja: 29.10.2019