Kristensen Group: Deweloperzy rozwiną skrzydła

Udostępnij artykuł
Rynek nieruchomości, w tym seg­ment nieruchomości wakacyjnych, ciągle rośnie. W Polsce jest jeszcze dużo atrakcyjnych te­renów, na których przydałoby się odpowiednie zaplecze noclego­we i infrastruktura turystyczna – powiedział w komentarzu do publikacji „Rynek Hotelarski w Polsce RAPORT 2018Jacek Twardowski, partner Kristensen Group.

Optymizm inwestorów do­datkowo wzmacnia fakt, że dotychczasowi właściciele apartamentów osiągają atrakcyjne stopy zwrotu (w zależności od lokali­zacji od 4 proc. do 7 proc. w skali roku). Nierucho­mości niezmiennie są najbardziej stabilną opcją długotermino­wego inwestowania. Wynajem krótkoter­minowy w miejsco­wościach turystycznych cieszy się dużą popularnością, a wynika to głównie ze zmiany pre­ferencji stylu wypoczywania przez rodziny. Wypoczynek dla cztero­osobowej rodziny w apartamencie wakacyjnym jest znacznie bardziej opłacalny i atrakcyjny niż spędza­nie wspólnie wolnego czasu w ho­telu. Wszystko wskazuje na to, że taka tendencja będzie się utrwalać – ludzie po prostu lubią czuć się jak u siebie i wypoczywać w komforto­wych warunkach.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Można się spodziewać, że w 2019 r. deweloperzy jeszcze bardziej rozwiną skrzydła, a to za sprawą ustawy, którą media nazwały „lex deweloper”. Na­sza spółka akurat nie cieszy się z tych rozwiązań prawnych, bo ustawa daje za dużo możliwo­ści do nadużyć. Kristensen Group od samego początku swojego ist­nienia przywiązywał dużą wagę do otoczenia, dbania o przyrodę, spójności architektonicznej. Budu­jemy piękne projekty w wyjątko­wych lokalizacjach, za które czu­jemy się odpowiedzialni. Pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że inni deweloperzy też będą myśleć dłu­goterminowo i nie połakomią się na łatwe rozwiązania, które mogą trwale zepsuć krajobraz naszych miast.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 24.10.2018
Aktualizacja: 15.11.2021