Kwiatki jadalne w Makro

Udostępnij artykuł
Sieć hurtowni Makro Polska rozpoczęła współpracę z Ogrodnictwem Lawenda – pierwszym w Polsce producentem kwiatów jadalnych. Od marca 2018 roku na półkach wszystkich hal będzie można znaleźć rzadkie odmiany ziół, kwiaty jadalne i dekoracje ziołowe dedykowane gastronomii, m.in.: werbenę cytrynową, listki musztardowca, kwiaty ogórecznika, kwiaty i listki nasturcji, bratki małe czy mix płatków kwiatowych.

Szefowie kuchni dzięki zastosowaniu kwiatów i listków dekoracyjnych nie tylko zadbają o wizualne aspekty talerzy swoich gości, ale także zapewnią im niecodzienne doznania smakowe. Rośliny świetnie komponują się bowiem z daniami i stanowią ich subtelne wykończenie. Można je stosować również jako dekorację drinków.

Listki musztardowca sprawdzą się w daniach z wołowiny, a mini ogórecznika – w zupach i chłodnikach. Kwiaty i liście nasturcji mają pikantny, pieprzowy smak oraz idealnie komponują się z twarogami i serami. Kwaśne listki begonii świetnie łączą się z czekoladą, natomiast aksamitka i szczawik zajęczy urozmaicą sałatki. Mięta w wyselekcjonowanych gotowych porcjach sprawdzi się w finger food, a bratek mały można zamrażać w kostkach lodu.

Ogrodnictwo Lawenda w Gdańsku istnieje od 1998 roku. To pierwszy w Polsce producent kwiatów jadalnych. Plantacja otrzymała certyfikat Dziedzictwa Kulinarnego województwa pomorskiego, który jest gwarancją najwyższej jakości produktów oraz ich lokalności.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.03.2018
Aktualizacja: 31.10.2018