Lavazza wprowadza nową wersję swojej popularnej mieszanki

Udostępnij artykuł
Stworzona w 1956 roku, oparta na recepturze przekazywanej z ojca na syna przez 60 lat, Qualità Oro oferuje smak wszystkim tym,  którzy lubią delektować się dobrą kawą każdego dnia. Kompozycja najlepszych odmian Arabiki zapewnia połączenie owocowych nut typowych dla kaw z Ameryki Środkowej oraz słodkiego aromatu kawy brazylijskiej.

Qualità Oro odzwierciedla tradycję i utożsamianą z Lavazzą doskonałość produktu, a także naturalne dążenie do innowacji, tkwiące w DNA marki. W nowej odsłonie ten ikoniczny „blend” nabiera charakteru marki nowoczesnej i nowatorskiej. To  efekt końcowy procesu, dzięki któremu Qualità Oro stała się kawą jeszcze bardziej wyrafinowaną, wciąż opartą na tych samych wartościach: tradycji i wysokiej jakości. Lavazza Qualità Oro to dziś symfonia smaku w filiżance: unikatowe połączenie różnych odmian ziaren Arabiki, starannie wyselekcjonowanych z najlepszych upraw Ameryki Środkowej i Południowej, trafiające w gust polskich kawoszy, ceniących smak prawdziwej włoskiej kawy.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

Już od roku 1895 nazwa Lavazza uważana jest za synonim włoskiej kawy, a w ciągu przeszło 120 lat swojej historii firma przyczyniła się do rozpowszechnienia kultury picia kawy na całym świecie. Polscy smakosze kawy, doceniając markę od wielu już lat, spośród oferowanych przez firmę mieszanek kaw mielonych najchętniej wybierają właśnie Qualità Oro, ugruntowując tym samym pozycję Lavazzy jako kultowej włoskiej marki,  niekwestionowanego kawowego eksperta i producenta najwyższej jakości kawy.

– Polska to dla Lavazzy kluczowy rynek, na którym  ostatnio coraz większą wagę przywiązuje się do jakości produktów. To oznaka zwiększającej się dojrzałości z punktu widzenia konsumenta — mówi Marco Barbieri, dyrektor ds. marketingu na Europę Wschodnią w firmie Lavazza. – Pozycjonując się jako marka sektora super-premium na rynku kawowym, Lavazza działa głównie w kategorii produktów Roast&Ground, która odnotowuje najwyższe tempo wzrostu (+2 proc.). Mając świadomość nie tylko wspomnianego  trendu dotyczącego jakości, ale także aktualnych trendów konsumenckich w szerszym ujęciu, przewidujemy, że nowa Lavazza Qualità Oro zostanie pozytywnie przyjęta przez polskich konsumentów, trafiając w ich zwyczaje i preferencje dotyczące picia kawy. Naszym celem jest zapewnienie konsumentom możliwości doświadczania  za każdym razem smaku prawdziwej włoskiej kawy, który uosabia perfekcyjną mieszankę jakości i włoskiego charakteru.

Składa się ona z 4 części, z których każda odpowiada określonemu etapowi produkcji kawy.

  • „Pochodzenie”: kawa Lavazza Qualità Oro pochodzi z plantacji w Ameryce Środkowej i Południowej, dlatego Chiara Luzzana wyruszyła w niezwykłą podróż do Brazylii, w poszukiwaniu odgłosów roślin, szelestu liści i „szeptu” owoców kawowca — zachwycających dźwięków i nut, które definiują miejsce pochodzenia ziaren kawy Arabica.
  • „Podróż”: po opuszczeniu Ameryki Południowej ziarna kawy odbywają podróż przez Ocean Atlantycki i docierają do włoskiego portu w Genui — to droga, podczas której Chiara odkryła żywe dźwięki fal, gwar portu i odgłosy przeładunku jutowych worków.
  • „Mieszanka”: w palarni kawy Lavazza ziarna kawy są wysypywane, sprawdzane i oczyszczane, a następnie mieszane i palone — Chiara zdołała uchwycić wszystkie wyjątkowe dźwięki typowe dla procesu produkcji, towarzyszące kawie aż do końcowej próby — degustacji.
  • „Ekstrakcja”: końcowe odgłosy przygotowania kawy w domu, w kawiarce Moka, czy dzbanku Chemex, uwolnienie jej charakteru, a potem „dzwonienie” łyżeczek i filiżanek. To ostatni akord prawdziwej symfonii Qualità Oro.

Z dźwięków nagranych na każdym z tych etapów powstały sample, które następnie posłużyły do stworzenia wyjątkowego utworu symfonicznego, odzwierciedlającego jakość i wyjątkowość kawy Qualità Oro poprzez to, co można usłyszeć w całym procesie jej produkcji.

Ten wyjątkowy projekt dźwiękowy śledzić będzie można w Polsce od 23 września na specjalnie dedykowanej stronie internetowej marki, a także w kanałach społecznościowych Lavazzy, na Facebooku i Instagramie.
Więcej informacji na stronie www.lavazzacoffee.pl

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 24.09.2019
Aktualizacja: 24.09.2019