LUVA.menu – Dlaczego w steakhouse’ach teczka menu powinna być cięższa niż w innych lokalach?

Udostępnij artykuł
Gdy myślimy o steku, zazwyczaj wyobrażamy sobie ciężkie, możnaby powiedzieć oldschoolowe, skórzane menu, najlepiej ze złotymi okuciami i innymi metalowymi dodatkami jak śruby czy blaszki. Od razu przychodzi nam na myśl wytłumaczenie, że skoro mówimy o mięsie, szczególnie wołowinie, to ma nam to przypominać taki właśnie klimat rodem z dzikiego zachodu… no i przede wszystkim ciężkie jedzenie, więc ciężkie menu!

Czy o to chodziło? I tak i nie. Jeżeli większość z nas pomyśli o klimacie opisanym wyżej, to zabieg z łańcuchem skojarzeń się powiódł. Prócz klimatu i zależności “ciężkiego jedzenia” do ciężkiego menu istnieje również pewien psychologiczny aspekt. Teczka menu jest jednym z tych akcesoriów, z którymi stykamy się w restauracji w pierwszej kolejności i jest wizytówką lokalu, dlatego powinna dawać ogólny pogląd na to, jak powinniśmy się w niej czuć, czego się spodziewać, jaki jest jej klimat czy idea. Kolor, kształt, zdobienia, rodzaj montażu grają istotną rolę jeżeli chodzi o pierwsze wrażenie. Jak się okazuje, znaczenie może mieć nawet waga menu. Jedzenie zamówione z karty menu, która jest cięższa, będzie nam się wydawać bardziej wartościowe, a co za tym idzie warte swojej ceny.

Ten sam aspekt wagowy dotyczy sztućców – ciężkie stalowe będą sygnalizować posiłek wagi ciężkiej, a plastikowe czy aluminiowe danie na szybko, które ma za zadanie zabić wyłącznie poczucie głodu, a przecież nie o to chodzi. Kucharze dokładają wszelkich starań, aby danie wizualnie “powaliło z nóg”, a więc zarówno serwis jak i sama konsumpcja nie powinna zawieść. Trzymając w ręce cięższe sztućce możemy poczuć się gośćmi wyższej rangi i będzie to zaakcentowanie wartościowości dania. W porównaniu do np. sałatki, steka wysmażonego rare czy medium-rare lepiej, ale i przede wszystkim wygodniej będzie jeść “konkretnymi sztućcami”.

Im cięższy tym lepszy? Niekoniecznie. Należy pamiętać, że głównym aktorem na naszym stole jest danie i nie powinniśmy nadmiernie od niego odciągać uwagi.

Te i lekkie menu dla dań np. wegetariańskich znajdziecie tutaj: —-> luva.menu

Kontakt:
LUVA Handmade Menu
Jaguar Tomasz Chwiłowicz
ul. Dworcowa 62
62-400 Słupca
www.luva.menu
+48 63 274 61 86, +48 502 836 745
luva@luva.menu

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.01.2019
Aktualizacja: 11.01.2019