Luva.menu – Rezerwacja stolika w restauracji

Udostępnij artykuł
W przypadku lubianej i często uczęszczanej restauracji rezerwacje stolików to nic nadzwyczajnego, ale istnieje aspekt, który budzi kontrowersje nawet w przypadku restauracji klasy premium. Czy za rezerwację miejsca powinniśmy płacić?
Klub vs. restauracja

Dlaczego opłata za stolik w klubie bądź dyskotece nie dziwi, a w restauracji już tak? Wyjaśnieniem może być fakt, że w przypadku pierwszego lokalu częściej opuszczamy i wracamy na swoje miejsce, więc jego rezerwacja jest jak najbardziej praktycznym wyjściem i godzimy się za nią zapłacić bez mrugnięcia okiem. Poza tym na sali tanecznej stolików jest mniej niż w restauracji, co dodatkowo podnosi jego wartość w danej chwili. W przypadku restauracji, gdy miejsca nie ma, często wybiera się po prostu inny lokal.

Płacić czy nie płacić?

Skoro z reguły w lokalach w Polsce nie istnieje zasada płatnej rezerwacji stolika, to dlaczego niektóre lokale decydują się na taki krok? Zdarza się, że goście nie odwołują rezerwacji, którą złożyli, co skutkuje tym, że stolik nie zarabia i “stoi pusty”. Tak jak w każdym biznesie chcący uchronić się od strat restauratorzy proszą o potwierdzenie rezerwacji telefoniczne, mailowe, bądź też wymagają zaliczki.
Oprócz wyżej wymienionych istnieje jeszcze jeden powód płatnej rezerwacji. Restauracje klasy premium oferujące w swoim menu produkty najwyższej jakości, czy po prostu sprzedające sensoryczną podróż kulinarną, zazwyczaj potrzebują do przygotowania posiłku składników, które nie mogą czekać na gościa. Są one bardzo drogie, ekskluzywne i o krótkiej dacie przydatności do spożycia.

Na linii restauracja – klient musi wystąpić więc obustronne zrozumienie. Wtedy chętniej wraca się do ulubionych smaków, a zadowolony i wyrozumiały klient to skarb dla każdego restauratora.

Kontakt:
LUVA Handmade Menu
Jaguar Tomasz Chwiłowicz
ul. Dworcowa 62
62-400 Słupca
www.luva.menu
+48 63 274 61 86, +48 502 836 745
luva@luva.menu

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 18.07.2019
Aktualizacja: 18.07.2019