Makarun w wersji smart

Udostępnij artykuł
Marka wprowadza do oferty nową opcję franczyzową – wyspę. W ten sposób brand sięga do najatrakcyjniejszych miejsc w centrach handlowych i biurowcach. Lokal, zajmujący zaledwie 10 mkw. da się w zasadzie postawić wszędzie.

To jest naprawdę wersja smart – przekonuje Iga Tymczyszyn, kierownik do spraw franczyzy w Makarunie. – Mała powierzchnia oznacza oczywiście korzystny cenowo czynsz. Koszt inwestycji jest niższy niż w przypadku standardowego lokalu. Mini rozmiar powoduje też, że wyspę można ustawić w świetnych punktach. W sprytnie zorganizowanej zabudowie mieści się zaś wszystko, by serwować makarunowe menu.  

W najmniejszej wersji na wyspę potrzeba jedynie 10 mkw. Da się ją zamontować i zdemontować w dwa dni i to bez pozostawiania śladów (nie ma konieczności naruszania posadzki czy ściany). Ma modułową konstrukcję, można więc ją dostosować do różnych, nawet bardzo nietypowych przestrzeni.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LISTOPAD / GRUDZIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Wyspa jest w dużej mierze samowystarczalna. Nie potrzebuje dostępu do sieci wodociągowej. Ma własną instalację wodną, Moc przyłączeniowa do jej zasilenia to tylko 11 kW. Wentylacja odbywa się przez okap z wysokowydajnym filtrem węglowym bez konieczności wpinania się do systemu wentylacyjnego (choć taka możliwość istnieje).

Makarun jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm gastronomicznych w Polsce. W ciągu siedmiu lat stała się największą franczyzową siecią spaghetterii w kraju. Teraz rozpoczęła ekspansję zagraniczną. Sukces zawdzięcza przede wszystkim temu, że błyskawicznie odczytuje konsumenckie trendy, ale także temu, że jest elastyczna względem franczyzobiorców i umie szybko reagować na ich potrzeby.

Wyspa jest konceptem, który wpisuje się aktualne zainteresowania inwestorów. To opcja skierowana między innymi do obecnych operatorów, działających w  foodcourtach oraz w biurowcach – wyjaśnia Iga Tymczyszyn. – Adresowana jest na przykład do przedsiębiorców, którzy chcieliby bardziej ekonomicznie wykorzystać powierzchnię, jaką  dysponują, albo  lokalu, albo wzbogacić ofertę kulinarną swojego lokalu.

Pierwsza wyspa Makaruna powstała w czerwcu tego roku  w Avia Software Park w Krakowie, druga we stanęła w Galerii VIVO w Pile we wrześniu.

Obydwaj franczyzobiorcy po kilku miesiącach działalności mówią, że wyspa wyróżnia się i przyciąga uwagę klientów. Podkreślają też, że mimo iż ma niewiele metrów, jest tak dobrze zorganizowana, że daje duży komfort pracy – dodaje Iga Tymczyszyn. Zgłaszają się kolejni inwestorzy, którzy chcieliby mieć własną wyspę.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 19.12.2019
Aktualizacja: 19.12.2019