Makro przekazuje żywność potrzebującym

Udostępnij artykuł
Sieć hurtowni Makro Polska od października 2016 roku współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności – organizacją non-profit, która przeciwdziała marnowaniu i utylizacji żywności. W tym czasie Makro Polska przekazało 3,3 mln kg produktów, dzięki czemu udało się ufundować ponad 6,5 mln posiłków dla osób potrzebujących. Żywność przekazywana jest przez każdą z 29 hal sieci oraz następnie poprzez Banki Żywności dystrybuowana jest do organizacji i instytucji społecznych, pomagających osobom żyjącym w niedostatku, m.in.: jadłodajni, świetlic środowiskowych, domów dziecka, ośrodków wychowawczych i wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci, noclegowni i domów dla bezdomnych czy hospicjów.

Makro Polska pod mecenatem Federacji Polskich Banków Żywności prowadzi również akcję „Nie marnuję, pakuję”. Projekt zaadresowany jest do właścicieli lokali gastronomicznych i konsumentów oraz ma na celu zachęcać ich do pakowania i zabierania nieskończonego posiłku z restauracji.

Współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności prowadzona jest przez Makro Polska w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, mającej na celu promowanie działań prospołecznych, stałe ograniczenie negatywnego wpływu na ekosystem oraz poszanowanie zasad ochrony środowiska naturalnego.

– Dzięki współpracy z Bankami Żywności możemy nie tylko efektywnie pomagać osobom w trudnej sytuacji życiowej, ale też ograniczać ilość zmarnowanego jedzenia, a w efekcie – oszczędzać zasoby energii i wody – mówi Roman Rolbiecki, ekspert ds. operacji w halach w Makro Polska.

– Współpraca z Makro Polska pozwala nam minimalizować zjawisko paradoksu niedożywienia w Polsce,  na skutek którego cierpi w naszym kraju wciąż 1,8 mln osób. Efektywne i szybkie ratowanie żywności na masową skalę oraz jej przekazywanie potrzebującym jest możliwe dzięki procedurom odbioru żywności od producentów i sklepów sieci handlowych, wypracowanym przez 20 lat istnienia banków – podkreśla Dorota Napiórkowska, koordynatorka ds. darowizn żywności z sieci handlowych w Federacji Polskich Banków Żywności.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.01.2018
Aktualizacja: 31.10.2018