Makro rezygnuje z plastiku

Udostępnij artykuł
We wrześniu 2019 roku sieć hurtowni wprowadziła papierowe opakowania dla świeżych ziół w doniczkach – bazylii oraz mięty – zmniejszając w ten sposób zużycie plastiku o trzy tony rocznie. Do końca czerwca br. firma całkowicie z niego zrezygnuje w asortymencie ziół doniczkowych.

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju MAKRO Polska prowadzi szereg działań mających na celu ograniczenie wprowadzanej na rynek ilości plastiku. Jednym z celów polityki ekologicznej firmy jest całkowita eliminacja plastiku z asortymentu ziół doniczkowych do końca czerwca 2020 roku. Dodatkowo cały asortyment, liczący 20 rodzajów ziół w doniczkach, znajdzie się w portfolio nowej marki Makro Chef BIO oznaczonej certyfikatem upraw ekologicznych.

We wrześniu ubiegłego roku sieć hurtowni wprowadziła papierowe opakowania dla najbardziej popularnych gatunków świeżych ziół w doniczkach – bazylii oraz mięty. Zamiana koszulek foliowych na papierowe pozwala zmniejszyć wprowadzenie plastiku na rynek o trzy tony rocznie. Papierowy materiał pełni przede wszystkim funkcję ochronną, zapewniając odpowiednią świeżość oraz ochronę delikatnych roślin.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LISTOPAD / GRUDZIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Jednym z rozwiązań proekologicznych, które Makro Polska planuje wprowadzić w bieżącym roku, jest wymiana plastikowych doniczek na tuby celulozowe. Naturalne biotworzywo – celuloza – jest powszechnie dostępne oraz stosowane do produkcji kompostowalnych opakowań. Podczas zastosowania naturalnej metody, jaką jest kompostowanie, tuby celulozowe ulegają rozkładowi, nie pozostawiając po sobie toksycznych zanieczyszczeń. Wprowadzenie w pełni nadających się do kompostowania doniczek dla świeżych ziół firma planuje w marcu 2020 roku. To rozwiązanie pozwoli na redukcję plastiku z asortymentu ziół doniczkowych o 5,5 ton rocznie. Po całkowitej wymianie opakowań na w całości ekologiczne firma wycofa z obrotu ponad 10 ton plastiku rocznie.

W ofercie Makro, poza najbardziej popularnymi ziołami, jak bazylia, mięta, melisa, tymianek, rozmaryn, można znaleźć oryginalne i cenione przez szefów kuchni: bazylię tajską, bazylię grecką, pachnotkę, rukiew wodną czy szczawik krwisty. Sieć hurtowni dba o świeżość i jakość oferowanych ziół, zapewniając odpowiednie warunki przechowywania i transportu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 14.01.2020
Aktualizacja: 14.01.2020