Makro wystartowało z Historycznym Stołem Kulinarnym

Udostępnij artykuł
Sieć hurtowni zainaugurowała nową inicjatywę. Pierwsze wydarzenie z cyklu odbyło się 2 kwietnia br. w Zakopanem i upłynęło pod znakiem kuchni podhalańskiej. W spotkaniu, będącym jednocześnie otwarciem drugiej edycji programu Polskie Skarby Kulinarne, uczestniczyło 85 przedstawicieli lokalnej gastronomii. Wydarzenie otrzymało honorowe Partnerstwo Miasta Zakopane.

Historyczny Stół Kulinarny to nowy cykl prestiżowych wydarzeń branżowych poświęconych regionalnej kuchni polskiej. Pierwsze spotkanie w ramach tej inicjatywy odbyło się w zakopiańskiej Rezydencji Gubałówka. To właśnie tam czołowi przedstawiciele branży gastronomicznej z Małopolski i Podhala skosztowali menu degustacyjnego, przygotowanego przez wiodących szefów kuchni – ambasadorów programu. Historycznym potrawom w nowoczesnej interpretacji towarzyszyła opowieść o kuchni Podhala Agnieszki Kuś, historyczki i pasjonatki polskiej spuścizny kulinarnej. Wydarzenie otrzymało honorowe Partnerstwo Miasta Zakopane.

Kuchnia podhalańska jest zróżnicowana i pełna inspiracji. Ze względu na jej wielobarwność oraz niezwykle interesującą historię, Makro Polska zdecydowała się na inaugurację programu właśnie w Zakopanem.

– Wraz z ośmioma szefami kuchni zabraliśmy uczestników w kulinarną podróż po smakach historii Podhala. Regionu, który od lat przyciąga nie tylko okoliczną przyrodą, ale też regionalną kuchnią i bogatą tradycją. Opowiedzieliśmy historię o dziejach regionu, specyficznej atmosferze, która panowała w stolicy Tatr oraz kuchni, która łączyła nie tylko kucharzy, ale też znane postaci, jak Tytus Chałubiński, Artur Rubinstein czy Jarosław Iwaszkiewicz – mówi Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i komunikacji wewnętrznej w firmie Makro Polska.

Odświeżeniem tradycyjnych podhalańskich receptur zajęli się wiodący szefowie kuchni, ambasadorowie programu Polskie Skarby Kulinarne:

– Mateusz Bafia z restauracji STRH Bistro Art Cafe w Zakopanem, który przygotował amuse-bouche w postaci śledzia z bryndzą w towarzystwie awokado, cebuli i mikro ziół;
– Jan Filipczyk z Restauracji Krajobrazowej w Hotelu Kopieniec w Murzasichlu, który jako przystawkę zaserwował nowoczesną wersję słynnych góralskich moskoli;
– Michał Bałazy z Cafe Bambus w Rybniku, który przyrządził przystawkę w formie sucharów z wódką z żurawiną, bundzem, konfiturą cebulową i śmietaną z czarnuszką;
– Michał Grzywacz i Cezary Powała z kuchni pokazowej MAKRO w Warszawie, którzy na nowo zinterpretowali zupę zoproskę oraz przygotowali selekcję serów z dipem z rokitnika i konfiturą żurawinową z poziomkami;
– Łukasz Cichy z restauracji Biała Róża w Krakowie, który zaserwował kurczaka zagrodowego podanego z biszkoptem z czosnku niedźwiedziego, truflą ziemniaczaną z bryndzą i ze szczawiem;
– Roman Gerasik z restauracji Schronisko Smaków w Bukowinie Tatrzańskiej, który przyrządził smażonego łososia jurajskiego z palonym sianem, kawiorem z pstrąga, aioli szpinakowym, chipsem chlebowym, kumkwatem i przepiórką;
– Sławomir Saguła z Restauracji Kiyrnicka by Saguła w Rezydencji Gubałówka, który na deser przygotował autorską wersję szarlotki tatrzańskiej.

Organizatorem Historycznego Stołu Kulinarnego jest sieć hurtowni Makro Polska. Współorganizatorem wydarzenia w Zakopanem była Restauracja Kiyrnicka by Saguła. Kolejne wydarzenia w ramach Historycznego Stołu Kulinarnego odbędą się w Warszawie, Krakowie i Trójmieście.

Celem programu Polskie Skarby Kulinarne, prowadzonego przez Makro Polska, jest zwiększenie świadomości Polaków na temat kulinarnej tradycji naszego kraju oraz sprawienie, by bardziej docenili oni kuchnię polską i dostrzegli, że rodzime dania również mogą być prestiżowe i pełne zaskakujących doznań smakowych. Projekt obejmuje m.in. materiały edukacyjne i warsztaty kulinarne, podczas których szefowie kuchni, kucharze i restauratorzy poszerzają swoją wiedzę, odkrywają historyczne receptury i uczą się je interpretować, by móc wprowadzić je do restauracyjnych kart.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LUTY – MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 04.04.2019
Aktualizacja: 05.04.2019