Małgorzata Grycan podsumowuje sezon w lodziarnio-kawiarniach

Udostępnij artykuł
Komentuje Małgorzata Grycan, współwłaścicielka sieci Grycan – Lody od pokoleń
Mamy za sobą udany i równocześnie bardzo ciekawy okres. Lato było rekordowo długie i upalne, a my byliśmy do niego przygotowani. Wykorzystaliśmy te sprzyjające warunki, proponując naszym gościom nie tylko ich ulubione lody i desery, ale także wiele nowości.

Przygotowana na ten rok specjalna oferta naszych lodowych deserów, promowana hasłem „Kochamy Desery”, okazała się prawdziwym strzałem w dziesiątkę – trafioną odpowiedzią na potrzeby naszych konsumentów. Ofertę opracowaliśmy w oparciu o wyniki przeprowadzonych przez nas badań. Pokazały one, że to właśnie desery lodowe, łączące w sobie różne smaki, najczęściej przyciągają bywalców lodziarnio-kawiarni. Co więcej, jak deklarują nasi goście, właściwie każdy powód jest dla nich dobry, by się nagrodzić lub… pocieszyć tym lodowym przysmakiem.

W ofercie „Kochamy Desery” znalazły się zarówno klasyczne, znane już naszym klientom desery oraz nowe autorskie kompozycje. Wiosną tego roku wprowadziliśmy do oferty cztery nowości – Malinowe Brownie, Mango, Pistacjowy i Bakaliowy. Absolutnym hitem okazało się Malinowe Brownie, połączenie lodów – czekoladowych, stracciatella i sorbetu z malin  z gorącym, czekoladowym ciastkiem brownie własnej produkcji, bitą śmietaną, przygotowywanym na miejscu sosem z malin, oraz chrupiącą waflową rurką wypiekaną i ręcznie zwijaną w naszej pracowni cukierniczej. Latem w lodziarnio-kawiarniach pojawiły się kolejne propozycje – Truskawkowe Oreo z kultowymi czekoladowymi ciasteczkami oraz Beza Pavlova, a jesienią postawiliśmy na połączenie deserów lodowych z ciastami, wypiekanymi w naszych pracowniach cukierniczych.

W ramach oferty „Kochamy Desery” wprowadziliśmy także nowe warianty lodów – Smaki Deserowe, które podbiły podniebienia gości i okazały się kolejnym hitem sprzedażowym.
Smaki Deserowe to połączenia lodów przygotowywanych rzemieślniczymi metodami według tradycyjnych receptur z wyszukanymi dodatkami, np. smak panna cotta połączony został
z kajmakiem i słonymi orzeszkami, karmelowe brownie czy biała czekolada z żurawiną i migdałami. W głowach mamy mnóstwo nowych, zaskakujących kompozycji. Z pewnością będziemy rozwijać tę linię.

Tegorocznym wyzwaniem jest dla nas zakaz handlu w niedziele. Z uwagi na to, że większość naszych punktów znajduje się w centrach handlowych, jest to dla nas poważne utrudnienie. Wkładamy dużo wysiłku w to, aby zmierzyć się z nowymi warunkami funkcjonowania – optymalizujemy koszty i analizujemy efektywność poszczególnych lokalizacji.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 06.11.2018
Aktualizacja: 06.11.2018